Education

Techniek Museum Delft krijgt interim-manager

Het college van bestuur heeft onlangs een jurist benoemd als interim-manager bij het Techniek Museum Delft. Mr. C.M. Blom is afgelopen maandag begonnen; het contract met de management-advies b.v

., met Blom als enige werknemer, loopt tot 31 december.

,,Het museum-vak is voor mij totaal nieuw”, bekent Blom, die uit de olie-industrie afkomstig is en tot 1984 als vice president marketing voor Chevron in Londen werkte. Blom hoopt op de blijvende inzet van museumdirecteur R. Frölich en zijn medewerkers. Blom is in de werkverhouding de vertegenwoordiger van de overkoepelende stichtingen; de medewerkers, inclusief Frölich, zijn aan hem ondergeschikt.

De interim manager ziet de Delftse universiteit als ,,een illustere onderneming, die geweldig veel kan laten zien. De TU beschikt over een heel arsenaal waarmee ze zich kan profileren, kan marketen.”

Moet het Techniek Museum een museum zijn of een marketing-faciliteit? Blom: ,,Dat is een goede vraag. Ik heb nagedacht over dat woord museum. We moeten dat zien uit te bouwen naar een centrum voor promotie-activiteiten.” (B.B.)

Benno Boeters

Het college van bestuur heeft onlangs een jurist benoemd als interim-manager bij het Techniek Museum Delft. Mr. C.M. Blom is afgelopen maandag begonnen; het contract met de management-advies b.v., met Blom als enige werknemer, loopt tot 31 december.

,,Het museum-vak is voor mij totaal nieuw”, bekent Blom, die uit de olie-industrie afkomstig is en tot 1984 als vice president marketing voor Chevron in Londen werkte. Blom hoopt op de blijvende inzet van museumdirecteur R. Frölich en zijn medewerkers. Blom is in de werkverhouding de vertegenwoordiger van de overkoepelende stichtingen; de medewerkers, inclusief Frölich, zijn aan hem ondergeschikt.

De interim manager ziet de Delftse universiteit als ,,een illustere onderneming, die geweldig veel kan laten zien. De TU beschikt over een heel arsenaal waarmee ze zich kan profileren, kan marketen.”

Moet het Techniek Museum een museum zijn of een marketing-faciliteit? Blom: ,,Dat is een goede vraag. Ik heb nagedacht over dat woord museum. We moeten dat zien uit te bouwen naar een centrum voor promotie-activiteiten.” (B.B.)

Benno Boeters

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.