Education

‘Groningen’ te slecht bereikbaar voor bellers

Minister Ritzen vindt dat de telefonische bereikbaarheid van ‘Groningen’ verbeterd moet worden. Hij ontkent echter dat het een chaos is bij de Informatie Beheer Groep, zoals de Telegraaf begin deze maand meldde.

Dat heeft de bewindsman de Tweede Kamer onlangs laten weten.

De kans dat een beller meteen gehoor krijgt bij de Informatie Beheer Groep is te laag, schrijft Ritzen. In dalperiodes, de maand mei bijvoorbeeld, was de trefkans vorig jaar 92 procent. Maar in augustus kwam slechts 22 procent van de bellers er meteen doorheen; het gros moest meerdere pogingen wagen om een medewerker aan de lijn te krijgen.

De onderwijsminister wil die situatie verbeteren door meer oproepkrachten aan te stellen en de openingstijden voor de telefonische informatiedienst te verruimen. Half april wordt daarnaast een nieuwe telefooncentrale in gebruik genomen. Eerder al werd de IB-Groep uitgebreid met twintig arbeidsplaatsen.

De bewindsman spreekt in zijn brief tegen dat studenten gedupeerd worden door de achterstand die bij de IB-Groep is ontstaan in de verwerking van bezwaarschriften. Door de vereenvoudiging van de studiefinanciering en controle-acties ligt er een bulk aan bezwaren. Medewerkers draaien overuren om deze achterstand weg te werken, aldus Ritzen. (A.d.J.)

Minister Ritzen vindt dat de telefonische bereikbaarheid van ‘Groningen’ verbeterd moet worden. Hij ontkent echter dat het een chaos is bij de Informatie Beheer Groep, zoals de Telegraaf begin deze maand meldde. Dat heeft de bewindsman de Tweede Kamer onlangs laten weten.

De kans dat een beller meteen gehoor krijgt bij de Informatie Beheer Groep is te laag, schrijft Ritzen. In dalperiodes, de maand mei bijvoorbeeld, was de trefkans vorig jaar 92 procent. Maar in augustus kwam slechts 22 procent van de bellers er meteen doorheen; het gros moest meerdere pogingen wagen om een medewerker aan de lijn te krijgen.

De onderwijsminister wil die situatie verbeteren door meer oproepkrachten aan te stellen en de openingstijden voor de telefonische informatiedienst te verruimen. Half april wordt daarnaast een nieuwe telefooncentrale in gebruik genomen. Eerder al werd de IB-Groep uitgebreid met twintig arbeidsplaatsen.

De bewindsman spreekt in zijn brief tegen dat studenten gedupeerd worden door de achterstand die bij de IB-Groep is ontstaan in de verwerking van bezwaarschriften. Door de vereenvoudiging van de studiefinanciering en controle-acties ligt er een bulk aan bezwaren. Medewerkers draaien overuren om deze achterstand weg te werken, aldus Ritzen. (A.d.J.)

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.