Education

Foutje TU-website wekt verwarring

De informatiepagina over een gratis internet- en telefoonabonnement voor TU-medewerkers is aangepast nadat een medewerker dacht in aanmerking te komen voor een maandelijkse vergoeding.


De betreffende pagina geeft informatie over de gratis ADSL internetverbinding en het telefoonabonnement voor medewerkers. De TU stapt per 1 september over naar provider Xs4all voor die diensten. Medewerkers die niet aangesloten kunnen worden komen in aanmerking voor een vergoeding van maximaal 36 euro per maand.




Ook als de verbinding te traag is komen medewerkers voor die vergoeding in aanmerking. Daarmee kunnen ze zich bij een andere provider inschrijven. Over de grenssnelheid is verwarring ontstaan.




Vorige week stond nog als ondergrens 20 Mb vermeld, maar dat is kort geleden vervangen door 8 Mb. Een teleurgestelde medewerker die op grond van de 20 Mb-ondergrens dacht in aanmerking te komen voor de vergoeding (omdat de snelheid bij hem thuis maar 8 Mb was) meldde zich bij de redactie.




Navraag bij HR-services leert dat het getal op de website inderdaad is veranderd. Met xs4all is een ‘dienst 20 Mb’ afgesproken, legt medewerkster Eline Lakerveld uit. Maar dat kan in praktijk een snelheid aan huis van 16 of ook 8 Mb betekenen.




Lakerveld betreurt dat er onterechte verwachtingen zijn gewekt, maar wijst erop dat 8 Mb dezelfde snelheid is bij de vorige provider iPact. “Omdat xs4all sneller internet levert waar dat mogelijk is, zullen er ook mensen op vooruitgaan”, aldus de HR-medewerkster.




Medewerkers kunnen de maximale snelheid van de verbinding op hun huisadres controleren met een postcodecheck.

 

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.