Campus

Delftse

,,Mijn vader heeft werktuigbouwkunde gestudeerd. En ook m’n moeder kan de stofzuiger repareren. Dus je kunt wel zeggen dat de techniek me met de paplepel is ingegoten”, vertelt ir. Karin Husmann in de advertenties van KPN.

Husmann is KPN, zo is de boodschap van de publiciteitscampagne. Geïllustreerd met foto’s van haar privéleven en een portret op A5-formaat vertelt ze waarom het werk bij KPN Research zo fascinerend is. De foto van het gala van de Vereniging voor Technische Physica verraadt dat zij haar opleiding in Delft genoot. Husmann begon in 1988 met haar studie, die zijn begin 1994 afrondde op het FOM-instituut bij de afdeling plasmafysica.

De KPN-campagne werd in mei gestart, vlak voor de splitsing van het bedrijf, om de bekendheid als telecommunicatiebedrijf te vergroten. De campagne is eigenlijk al afgelopen, maar ijlt in de universiteitsbladen nog even na. ,,Er zijn vier soorten advertenties geweest”, legt Husmann uit. De serie Ik ben KPN belichtte de werknemers. ,,KPN wil zich ook profileren als technisch bedrijf. Daarom werd iemand van KPN Research gezocht. Mijn baas werd gebeld en die vroeg mij weer. Bij techniek is het wel aardig als het een dame is.”

Husmann zei meteen ja. Ze heeft er geen moeite mee dat gegevens over haar privéleven werden gebruikt in de advertentie: ,,Anders had ik het natuurlijk nooit gedaan. Bovendien heb ik alles een paar keer gezien voor het werd gepubliceerd.”

Husmann is KPN, zo is de boodschap van de publiciteitscampagne. Geïllustreerd met foto’s van haar privéleven en een portret op A5-formaat vertelt ze waarom het werk bij KPN Research zo fascinerend is. De foto van het gala van de Vereniging voor Technische Physica verraadt dat zij haar opleiding in Delft genoot. Husmann begon in 1988 met haar studie, die zijn begin 1994 afrondde op het FOM-instituut bij de afdeling plasmafysica.

De KPN-campagne werd in mei gestart, vlak voor de splitsing van het bedrijf, om de bekendheid als telecommunicatiebedrijf te vergroten. De campagne is eigenlijk al afgelopen, maar ijlt in de universiteitsbladen nog even na. ,,Er zijn vier soorten advertenties geweest”, legt Husmann uit. De serie Ik ben KPN belichtte de werknemers. ,,KPN wil zich ook profileren als technisch bedrijf. Daarom werd iemand van KPN Research gezocht. Mijn baas werd gebeld en die vroeg mij weer. Bij techniek is het wel aardig als het een dame is.”

Husmann zei meteen ja. Ze heeft er geen moeite mee dat gegevens over haar privéleven werden gebruikt in de advertentie: ,,Anders had ik het natuurlijk nooit gedaan. Bovendien heb ik alles een paar keer gezien voor het werd gepubliceerd.”

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.