Education

Website TU Delft scoort het laagst door één gemist mailtje

In de top veertien van universitaire websites is de TU Delft dit jaar van de vijfde naar de laatste (veertiende) plaats gezakt.

De website van de TU Delft scoort hoog op onderdelen als gebruikersvriendelijkheid algemene informatie en bestuurlijke informatie. Maar omdat de TU Delft niet binnen zes weken antwoord gaf op twee e-mails die onderzoekers van Advies Overheid.nl stuurden, scoorde de site op het onderdeel ‘e-mailrespons’ een nul komma nul.

“Dit is natuurlijk heel vervelend”, reageert contentmanager Martijn Krenn. “Ik ben verbaasd dat dit kon gebeuren. Natuurlijk komt het voor dat we een vraag pas na een paar dagen kunnen beantwoorden, omdat we zelf het antwoord niet paraat hebben of overleg moeten plegen. Sommige mailtjes sturen we door aan deskundigen. Maar een mail die na zes weken niet is beantwoord… dat lijkt me zeer uitzonderlijk.”

De afdeling voorlichting zal met overheid.nl contact opnemen om te achterhalen om welk mailtje het precies gaat. Krenn: “We willen graag weten waar het is misgegaan.” Krenn wil ook graag weten waarom de website van de TU Delft laag scoort op de onderdelen ‘kwaliteit webinterfaces’ en ‘technische toegankelijkheid’.

De vraag of er genoeg mensen beschikbaar zijn voor het beantwoorden van alle mailtjes is volgens Krenn niet zo makkelijk te beantwoorden. “We zorgen dat mensen er tijd voor kunnen vrijmaken, naast taken als het op peil houden van de kwaliteit van de websites. De afgelopen periode is veel tijd gestoken in het verbeteren van de kwaliteit van de site, wat deze score natuurlijk wrang maakt. Maar ik heb niet het idee dat het beantwoorden van de e-mails er daardoor bij inschoot.”

Krenn kent niet alle universitaire sites tot in detail, maar kan zich verder in grote lijnen wel vinden in de top veertien. “Nummer één, de site van de Rijksuniversiteit Groningen, is een uitstekende website. En dat Twente veel hoger eindigt dan Eindhoven heeft me ook niet verbaasd.” (HOP/JP)

De website van de TU Delft scoort hoog op onderdelen als gebruikersvriendelijkheid algemene informatie en bestuurlijke informatie. Maar omdat de TU Delft niet binnen zes weken antwoord gaf op twee e-mails die onderzoekers van Advies Overheid.nl stuurden, scoorde de site op het onderdeel ‘e-mailrespons’ een nul komma nul.

“Dit is natuurlijk heel vervelend”, reageert contentmanager Martijn Krenn. “Ik ben verbaasd dat dit kon gebeuren. Natuurlijk komt het voor dat we een vraag pas na een paar dagen kunnen beantwoorden, omdat we zelf het antwoord niet paraat hebben of overleg moeten plegen. Sommige mailtjes sturen we door aan deskundigen. Maar een mail die na zes weken niet is beantwoord… dat lijkt me zeer uitzonderlijk.”

De afdeling voorlichting zal met overheid.nl contact opnemen om te achterhalen om welk mailtje het precies gaat. Krenn: “We willen graag weten waar het is misgegaan.” Krenn wil ook graag weten waarom de website van de TU Delft laag scoort op de onderdelen ‘kwaliteit webinterfaces’ en ‘technische toegankelijkheid’.

De vraag of er genoeg mensen beschikbaar zijn voor het beantwoorden van alle mailtjes is volgens Krenn niet zo makkelijk te beantwoorden. “We zorgen dat mensen er tijd voor kunnen vrijmaken, naast taken als het op peil houden van de kwaliteit van de websites. De afgelopen periode is veel tijd gestoken in het verbeteren van de kwaliteit van de site, wat deze score natuurlijk wrang maakt. Maar ik heb niet het idee dat het beantwoorden van de e-mails er daardoor bij inschoot.”

Krenn kent niet alle universitaire sites tot in detail, maar kan zich verder in grote lijnen wel vinden in de top veertien. “Nummer één, de site van de Rijksuniversiteit Groningen, is een uitstekende website. En dat Twente veel hoger eindigt dan Eindhoven heeft me ook niet verbaasd.” (HOP/JP)

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.