In New York, Londen, Tokio en andere metropolen is het een fenomeen: de vrijdagmiddagborrel. Hoewel op woensdag de week al ‘doormidden’ is, komt op vrijdag pas echt de stemming erin zonder remming erin..
.
Tot zover de metropolen. In Nederland pakken de meest vooruitstrevende levensgenieters een colaatje temidden van kantoormeubilair, de rest heeft ofwel een vrije dag, of stapt stipt om vijf uur broodnuchter in auto of trein.
Komende vrijdag is in Rotterdam echter de eerste van een tweewekelijkse reeks vrijdagmiddagborrels die deze mentaliteit moet veranderen. Om de spanning op te bouwen worden de locaties pas op het laatste moment bekend gemaakt via sms en e-mail, te beginnen met pakhuiscomplex Westelijk Handelsterrein in het Scheepvaartkwartier.
Leven in de brouwerij brengen is een nobel streven, maar wie organiseert de borrels en voor wie zijn ze bedoeld? Drijvende kracht blijkt whiskymerk Chivas Regal, dat constateert dat de eighties-mentaliteit van ‘live to work‘ is veranderd in een manier van leven waarin wel weer tijd wordt gereserveerd voor genieten, hobby’s en het doorbrengen van quality time met vrienden en vriendinnen. En wat, zo bedacht de whiskystoker, past beter bij quality time dan quality whisky van… u raadt het al.
Met de vrijdagmiddagborrel wil het whiskymerk haar doelgroep ‘aanmoedigen meer uit het leven te halen’ door te ‘borrelen op inspirerende en unieke locaties, met gelijkgestemde mensen die willen genieten van het leven’ waarbij ‘kwaliteit voorop staat’. Kwaliteit wordt als volgt omschreven: ‘goed getrainde, stijlvolle bartenders en een mobiele bar waar whisky, champagne, sigaren, cocktails of gewoon een soda op een unieke wijze worden geserveerd’.
De doelgroep is wat lastiger te achterhalen, maar de interesses van de organisatoren geven een aardige indruk. Wie zich herkent in de volgende woordreeks heeft voortaan tweewekelijks een afspraak op vrijdagmiddag: Parijs, Londen, Chanel, Golf cabrio, shopweekend Parijs, verrassingsweekend Parijs, Louis Vuitton, BMW Z3, Prada, Audi TT, champagne, sigaar, Saab, Spido en J-Lo.
Laatstgenoemde gaat sinds de geflopte film ‘Gigli’ (met ex-vriend Ben Affleck) door het leven als Flopez en is onmiskenbaar ‘uit’, maar dat hoeft nog niets te zeggen over het borrelinitiatief. Wie wel oren heeft naar een vrijdagmiddagdrankje dat op nooit eerder vertoonde wijze wordt geserveerd door een bartender met zorgvuldig getrainde spiergroepen, kan terecht op onderstaande website om zich aan te melden voor het sms-je. (MH)
www.chivas.nl . .
In New York, Londen, Tokio en andere metropolen is het een fenomeen: de vrijdagmiddagborrel. Hoewel op woensdag de week al ‘doormidden’ is, komt op vrijdag pas echt de stemming erin zonder remming erin…
Tot zover de metropolen. In Nederland pakken de meest vooruitstrevende levensgenieters een colaatje temidden van kantoormeubilair, de rest heeft ofwel een vrije dag, of stapt stipt om vijf uur broodnuchter in auto of trein.
Komende vrijdag is in Rotterdam echter de eerste van een tweewekelijkse reeks vrijdagmiddagborrels die deze mentaliteit moet veranderen. Om de spanning op te bouwen worden de locaties pas op het laatste moment bekend gemaakt via sms en e-mail, te beginnen met pakhuiscomplex Westelijk Handelsterrein in het Scheepvaartkwartier.
Leven in de brouwerij brengen is een nobel streven, maar wie organiseert de borrels en voor wie zijn ze bedoeld? Drijvende kracht blijkt whiskymerk Chivas Regal, dat constateert dat de eighties-mentaliteit van ‘live to work‘ is veranderd in een manier van leven waarin wel weer tijd wordt gereserveerd voor genieten, hobby’s en het doorbrengen van quality time met vrienden en vriendinnen. En wat, zo bedacht de whiskystoker, past beter bij quality time dan quality whisky van… u raadt het al.
Met de vrijdagmiddagborrel wil het whiskymerk haar doelgroep ‘aanmoedigen meer uit het leven te halen’ door te ‘borrelen op inspirerende en unieke locaties, met gelijkgestemde mensen die willen genieten van het leven’ waarbij ‘kwaliteit voorop staat’. Kwaliteit wordt als volgt omschreven: ‘goed getrainde, stijlvolle bartenders en een mobiele bar waar whisky, champagne, sigaren, cocktails of gewoon een soda op een unieke wijze worden geserveerd’.
De doelgroep is wat lastiger te achterhalen, maar de interesses van de organisatoren geven een aardige indruk. Wie zich herkent in de volgende woordreeks heeft voortaan tweewekelijks een afspraak op vrijdagmiddag: Parijs, Londen, Chanel, Golf cabrio, shopweekend Parijs, verrassingsweekend Parijs, Louis Vuitton, BMW Z3, Prada, Audi TT, champagne, sigaar, Saab, Spido en J-Lo.
Laatstgenoemde gaat sinds de geflopte film ‘Gigli’ (met ex-vriend Ben Affleck) door het leven als Flopez en is onmiskenbaar ‘uit’, maar dat hoeft nog niets te zeggen over het borrelinitiatief. Wie wel oren heeft naar een vrijdagmiddagdrankje dat op nooit eerder vertoonde wijze wordt geserveerd door een bartender met zorgvuldig getrainde spiergroepen, kan terecht op onderstaande website om zich aan te melden voor het sms-je. (MH)
www.chivas.nl . .
Comments are closed.