Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Campus

Tour d’Eiffel

Als je een droom hebt, moet je ervoor gaan. En daarom fietsten IO-studenten Anke Kempen (23) en Daan Tenwolde (25) afgelopen weekend in 24 uur naar Parijs.

Op een gele tandem. “We willen aan iedereen laten zien dat iets mogelijk is als je het echt wilt”, verwoordt Kempen hun motief voor de tocht.

De studenten en hun begeleiders zijn leden van het Nuon Solar Team, dat de Nuna 2 – ‘s werelds snelste auto op zonne-energie – bouwde en daarmee de World Solar Challenge won. “We houden van grote uitdagingen, die maken het leven wat interessanter.”

Zaterdag om twaalf uur vertrokken ze vanaf de TU-bibliotheek en precies 23 uur en 15 minuten later tikten zij, ‘helemaal kapot’, aan bij de Eiffeltoren. Het tweetal werd onderweg begeleid door drie vrienden in een busje, die zorgden voor eten, drinken en fietskleding. Om de vier uur stonden zij ergens te wachten met erwtensoep en gebakken eieren.

Een plezierritje was het niet. “Het waaide heel hard in Nederland – de verkeerde kant op. Daardoor misten we de pont in Rozenburg en later die in Vlissingen. Dat wordt een dramatische tocht, dachten we, maar toen we eenmaal landinwaarts fietsten ging het beter.”

Tot de duisternis inviel. “Dat was afzien. Je rijdt vaak verkeerd omdat je de weg niet goed kunt zien en kaartlezen is ook moeilijk in het donker.” Om zes uur ‘s ochtends gloorde de dageraad en toen de bordjes ‘Paris’ verschenen kregen de twee weer moed. “Met een paar blikjes Red Bull kwamen we er weer bovenop en konden we het drukke verkeer in Parijs trotseren”, vertelt Kempen.

Met het busje keerden ze zondagmiddag weer terug naar Nederland. “Ik ben knock-out gegaan en pas in België weer wakker geworden”, zegt Kempen. (KW)

www.opdefietsnaarparijsin24uur.tk

“We houden van grote uitdagingen”

Als je een droom hebt, moet je ervoor gaan. En daarom fietsten IO-studenten Anke Kempen (23) en Daan Tenwolde (25) afgelopen weekend in 24 uur naar Parijs. Op een gele tandem. “We willen aan iedereen laten zien dat iets mogelijk is als je het echt wilt”, verwoordt Kempen hun motief voor de tocht.

De studenten en hun begeleiders zijn leden van het Nuon Solar Team, dat de Nuna 2 – ‘s werelds snelste auto op zonne-energie – bouwde en daarmee de World Solar Challenge won. “We houden van grote uitdagingen, die maken het leven wat interessanter.”

Zaterdag om twaalf uur vertrokken ze vanaf de TU-bibliotheek en precies 23 uur en 15 minuten later tikten zij, ‘helemaal kapot’, aan bij de Eiffeltoren. Het tweetal werd onderweg begeleid door drie vrienden in een busje, die zorgden voor eten, drinken en fietskleding. Om de vier uur stonden zij ergens te wachten met erwtensoep en gebakken eieren.

Een plezierritje was het niet. “Het waaide heel hard in Nederland – de verkeerde kant op. Daardoor misten we de pont in Rozenburg en later die in Vlissingen. Dat wordt een dramatische tocht, dachten we, maar toen we eenmaal landinwaarts fietsten ging het beter.”

Tot de duisternis inviel. “Dat was afzien. Je rijdt vaak verkeerd omdat je de weg niet goed kunt zien en kaartlezen is ook moeilijk in het donker.” Om zes uur ‘s ochtends gloorde de dageraad en toen de bordjes ‘Paris’ verschenen kregen de twee weer moed. “Met een paar blikjes Red Bull kwamen we er weer bovenop en konden we het drukke verkeer in Parijs trotseren”, vertelt Kempen.

Met het busje keerden ze zondagmiddag weer terug naar Nederland. “Ik ben knock-out gegaan en pas in België weer wakker geworden”, zegt Kempen. (KW)

www.opdefietsnaarparijsin24uur.tk

“We houden van grote uitdagingen”

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.