Je koopt je suf aan bumpers en hoesjes, en past wel drie keer op dat je gekoesterde smartphone niet zomaar op de grond valt. En dan willen twee Delftse studenten dat je hem met hun nieuwste app zo hoog mogelijk in de lucht gooit…? Knap staaltje marketing van EWI-studenten Olivier Hokke en Eric Rijnboutt – of is het gewoon een briljant ontwerp? Hun app Catchy verscheen onlangs op de Android-markt en wat niemand had voorzien gebeurde: hij werd warempel massaal geïnstalleerd.
Het idee kan bijna niet simpeler. Gooi je telefoon zo hoog of zo vaak mogelijk in de lucht en verdien zoveel mogelijk punten. Dat kan in diverse spelletjes, al dan niet tegen een (bekende) tegenstander. “Een perfecte combinatie tussen spanning, entertainment en competitie”, vinden de makers. Bovenal is het een mooie combinatie van wiskunde, vaardigheid en fun. Want voor dit knappe staaltje programmeerwerk is wel een beetje handigheid vereist. Zo is het de bedoeling dat je je mobieltje op dezelfde hoogte vangt als waarop je hem in de lucht gooide. Ook mag je telefoon tijdens de worp niet teveel om zijn as draaien, want dat vertekent de hoogtemeting (‘Do not use for precision measuring’, waarschuwen ze zelfs). O, en hoe nieuwer je Android, hoe beter, want des te accurater zijn de metingen. Wat je noemt een app voor waaghalzen. De makers trekken hun handen er alvast vanaf: ‘Met het gebruik van deze applicatie gaat de gebruiker ermee akkoord dat de maker niet aansprakelijk is voor wat voor schade dan ook door (indirect) gebruik van Catchy.’ Wie durft nog?
Comments are closed.