De subfaculteit Civiele Techniek heeft nog moeite met de nieuwe semesterindeling. De onderwijsadviseur van Civiele Techniek, drs. H.M. Wasmus, vindt de semesterindeling zoals voorgesteld door het college van bestuur een ‘heel slecht plan’.
Zo bleek afgelopen dinsdag tijdens een discussiebijeenkomst over de nieuwe semesterindeling. Wasmus ziet nog veel problemen met het nieuwe systeem en wil van het semestersysteem alleen de goede elementen overnemen. Zij vindt een systeem met tussentoetsen en een witte week middenin een semester een veel beter idee.
Civiel-onderwijsdirecteur prof.dr.ir. A.A.A. Molenaar is het daar niet helemaal mee eens. De inhoud van het bestaande programma kan volgens hem in een semesterindeling hetzelfde blijven. ,,Het hoeft alleen hier en daar aangepast te worden aan het nieuwe systeem”, aldus de onderwijsdirecteur. Prof.dr.ir. A. Verruijt is het daarmee eens: ,,Bij de invoering van de semesters moeten we niet te veel aan de vakken klooien.”
Zorgen hadden de discussianten dinsdag over de zelfwerkzaamheid van studenten in een semestersysteem. Twee keer per jaar tentamenweken werkt volgens velen niet echt studiebevorderend. Volgens sommigen is het daarom noodzakelijk dat vakken anders worden gegeven dan nu, om uitstelgedrag te voorkomen. Dat houdt in: meer projectmatig werken, meer practica en meer scripties.
De onderwijsadviseur van Civiele Techniek, drs. H.M. Wasmus, vindt de semesterindeling zoals voorgesteld door het college van bestuur een ‘heel slecht plan’. Zo bleek afgelopen dinsdag tijdens een discussiebijeenkomst over de nieuwe semesterindeling. Wasmus ziet nog veel problemen met het nieuwe systeem en wil van het semestersysteem alleen de goede elementen overnemen. Zij vindt een systeem met tussentoetsen en een witte week middenin een semester een veel beter idee.
Civiel-onderwijsdirecteur prof.dr.ir. A.A.A. Molenaar is het daar niet helemaal mee eens. De inhoud van het bestaande programma kan volgens hem in een semesterindeling hetzelfde blijven. ,,Het hoeft alleen hier en daar aangepast te worden aan het nieuwe systeem”, aldus de onderwijsdirecteur. Prof.dr.ir. A. Verruijt is het daarmee eens: ,,Bij de invoering van de semesters moeten we niet te veel aan de vakken klooien.”
Zorgen hadden de discussianten dinsdag over de zelfwerkzaamheid van studenten in een semestersysteem. Twee keer per jaar tentamenweken werkt volgens velen niet echt studiebevorderend. Volgens sommigen is het daarom noodzakelijk dat vakken anders worden gegeven dan nu, om uitstelgedrag te voorkomen. Dat houdt in: meer projectmatig werken, meer practica en meer scripties.
Comments are closed.