Education

‘Onze jongens’ laten het TU-hart sneller kloppen

‘Soms vinden we goud in onze windtunnels.’ Met een paginagrote advertentie in NRC en de Telegraaf vestigde de TU deze week nog eens de aandacht op het succes van de schaatsstrips.

Trots

Onder een foto van een schaatsend been met zigzagstrip, waarbij in blauw de luchtstroming is aangegeven, begint de tekst: ,,Natuurlijk: je kunt goud gaan zoeken aan het einde van de regenboog. Maar bij de Technische Universiteit Delft doen wij dat niet. Wij zoeken het liever dichter bij huis. In waterbassins. In de lucht. In laboratoria. In computers. En soms in windtunnels. (…)”

Nee, studenten werf je hier niet mee, zegt J. van Langeveld van de stafeenheid marketing en communicatie. Dat was volgens hem ook niet het doel van de actie, die aan advertentiekosten alleen zo’n dertienduizend gulden kostte.

Van Langeveld zegt dat de medewerkers van de TU zeer positief reageren. Velen zouden de advertentie willen hebben. ,,Ze vinden het leuk dat de TU zo in het nieuws is, dan ben je trots om hier te werken. Dat wordt door de advertentie ondersteund.” En dat was, naast het vestigen van de aandacht op de maatschappelijke relevantie van de TU, precies de bedoeling.

De verantwoordelijke ingenieurs Leo Veldhuis en Nando Timmer (in de wandelgangen al trots ‘onze jongens’ gedoopt) worden dinsdag ‘feestelijk’ ontvangen door het college van bestuur.

Trots

Onder een foto van een schaatsend been met zigzagstrip, waarbij in blauw de luchtstroming is aangegeven, begint de tekst: ,,Natuurlijk: je kunt goud gaan zoeken aan het einde van de regenboog. Maar bij de Technische Universiteit Delft doen wij dat niet. Wij zoeken het liever dichter bij huis. In waterbassins. In de lucht. In laboratoria. In computers. En soms in windtunnels. (…)”

Nee, studenten werf je hier niet mee, zegt J. van Langeveld van de stafeenheid marketing en communicatie. Dat was volgens hem ook niet het doel van de actie, die aan advertentiekosten alleen zo’n dertienduizend gulden kostte.

Van Langeveld zegt dat de medewerkers van de TU zeer positief reageren. Velen zouden de advertentie willen hebben. ,,Ze vinden het leuk dat de TU zo in het nieuws is, dan ben je trots om hier te werken. Dat wordt door de advertentie ondersteund.” En dat was, naast het vestigen van de aandacht op de maatschappelijke relevantie van de TU, precies de bedoeling.

De verantwoordelijke ingenieurs Leo Veldhuis en Nando Timmer (in de wandelgangen al trots ‘onze jongens’ gedoopt) worden dinsdag ‘feestelijk’ ontvangen door het college van bestuur.

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.