Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Short

Minister zou zelf balen van online onderwijs

Al het onderwijs online volgen? Minister Ingrid van Engelshoven weet niet of ze het zelf zou hebben volgehouden. “Ik was een student die veel sociaal contact nodig had”, zei ze op een bijeenkomst van Saxion Hogeschool.

Ze moet zelf veel online vergaderen, vertelde ze. “Ook met mensen die soms hun camera uitzetten, van wie je je dan afvraagt: goh, wat zou die gaan doen?” Ook online onderwijs is even wennen, wilde ze maar zeggen. Ze zei niet te weten of ze het zelf zou hebben volgehouden toen ze studeerde, maar meent dat veel studenten het goed hebben gedaan, “dus complimenten daarvoor”.

Van Engelshoven denkt dat het onderwijs tijdens de coronacrisis is veranderd. “Het zal gelukkig nooit helemaal digitaal blijven, maar ik denk wel dat we hier iets van leren en in de toekomst voor een deel digitaal onderwijs geven. Er gebeuren heel goede dingen.” Digitale colleges zijn bijvoorbeeld fijn voor studenten met een functiebeperking, merkte ze op.

Toch komt er straks weer iets meer ruimte voor sociale interactie en praktijkonderwijs, “en ik denk dat we dat weer meer zijn gaan waarderen”, voegde Van Engelshoven eraan toe. Wel moet iedereen goed de anderhalve meter in acht nemen, anders moet het onderwijs straks weer een stap terug doen. (HOP, Bas Belleman)

HOP Hoger Onderwijs Persbureau

Do you have a question or comment about this article?

redactie@hogeronderwijspersbureau.nl

Comments are closed.