Carrièresite Magnet.me won deze maand de eerste prijs van het FlexInnovatieFonds, een organisatie die de flexmarkt voor medewerkers wil helpen vernieuwen.
Het gaat goed met de start-up van TU-studenten Freek Schouten en Laurens van Nes en Erasmus alumnus mr.drs. Vincent Karremans. Het vorig jaar opgerichte bedrijfje telt intussen tien medewerkers. Vijfduizend studenten maakten al een profiel aan op de netwerksite magnet.me evenals tweehonderd bedrijven. Deze week is het bedrijf de start-up van de week op Sprout. En eerder dus een eerste prijs ter waarde van 79.000 euro van het FlexInnovatieFonds.
In het interview met Sprout zegt mede-oprichter Karremans blij te zij met de kwalificatie als ‘het nieuwe LinkedIn’. Maar hij wil meer: “Uiteindelijk willen we dé concurrent van LinkedIn worden.”
De studenten begonnen de site uit onvrede uit onvrede met het onoverzichtelijke aanbod tijdens carrièredagen en rekruteringsbijeenkomsten. “Het zijn steeds dezelfde grote bedrijven die je daar aantreft”, viel Schouten op. “De grootte van de opzet selecteert grote bedrijven uit waardoor kleinere bedrijven buiten beeld blijven.” Dat kan beter en transparanter, dachten de studenten.
Ze lanceerden in september vorig jaar hun website waarop studenten en bedrijven met elkaar in contact kunnen komen op basis van kwalificaties en selectiecriteria, maar met handhaving van privacy met betrekking tot de cv’s.
Vorig jaar nam magnet.me deel aan de competitie voor website van het jaar, maar viel toen niet in de prijzen.
Comments are closed.