Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Education

Eigen mening mentor doet niet ter zake

Hoe mentoren bij Civiele Techniek over de verplichte studieplanning denken, wordt niet op prijs gesteld. Mentoren die dit jaar eerstejaars studenten civiele techniek bijstaan bij het invullen van hun studieplanning, horen daarbij hun eigen mening onder de collegebanken te steken.

Zo luidt althans een dienstopdracht van de faculteit.

In een uitleg over het verplichte systeem en het gebruik van de formulieren, dat is toegezonden aan de mentoren, besluit de faculteit dat ‘negatieve publiciteit’ over het systeem aan de orde kan komen in het gesprek tussen de eerstejaars en de mentor. Waarop een aantal argumenten wordt aangereikt om dit te weerleggen. Om te besluiten met: ,,Bedenk bij de discussie dat van jou als mentor verwacht wordt dat je het standpunt van de faculteit uitdraagt en je dus zonder voorbehoud achter het principe van de verplichte studieplanning stelt, ongeacht je eigen mening op dit punt.”

Vandaag zal zowel de studentenraad als de onderdeelscommissie van CiTG zich over de missive buigen. Odc-lid W. Lankamp kan er kort over zijn: ,,Het lijkt me toch dat je in dit land je eigen mening moet kunnen ventileren, en helemaal aan een universiteit.”

Een studieadviseur zegt: ,,Ik ken de tekst niet en geef ook geen commentaar.” Prof.dr.ir. R. de Borst, voorzitter van de examencommissie, wil ,,er verder niet op ingaan” van wie de tekst is. Wel wil hij kwijt dat ,,de zaak door de publiciteit dermate gevoelig is geworden, dat het nuttig zou kunnen zijn als iedereen zich aan de spelregels houdt”.

aut Henk Orsel

Mentoren die dit jaar eerstejaars studenten civiele techniek bijstaan bij het invullen van hun studieplanning, horen daarbij hun eigen mening onder de collegebanken te steken. Zo luidt althans een dienstopdracht van de faculteit.

In een uitleg over het verplichte systeem en het gebruik van de formulieren, dat is toegezonden aan de mentoren, besluit de faculteit dat ‘negatieve publiciteit’ over het systeem aan de orde kan komen in het gesprek tussen de eerstejaars en de mentor. Waarop een aantal argumenten wordt aangereikt om dit te weerleggen. Om te besluiten met: ,,Bedenk bij de discussie dat van jou als mentor verwacht wordt dat je het standpunt van de faculteit uitdraagt en je dus zonder voorbehoud achter het principe van de verplichte studieplanning stelt, ongeacht je eigen mening op dit punt.”

Vandaag zal zowel de studentenraad als de onderdeelscommissie van CiTG zich over de missive buigen. Odc-lid W. Lankamp kan er kort over zijn: ,,Het lijkt me toch dat je in dit land je eigen mening moet kunnen ventileren, en helemaal aan een universiteit.”

Een studieadviseur zegt: ,,Ik ken de tekst niet en geef ook geen commentaar.” Prof.dr.ir. R. de Borst, voorzitter van de examencommissie, wil ,,er verder niet op ingaan” van wie de tekst is. Wel wil hij kwijt dat ,,de zaak door de publiciteit dermate gevoelig is geworden, dat het nuttig zou kunnen zijn als iedereen zich aan de spelregels houdt”.

aut Henk Orsel

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.