Verschillende TU-faculteiten nemen een duur reclamebureau in de arm om meer studenten te trekken.De opleiding elektrotechniek gaat voor de voorlichtingsdagen in oktober brochures versturen die ontworpen zijn door het reclamebureau BVI One 2 One.
,,Het reclamebureau moet de beeldvorming rond de opleiding verbeteren. Nu hebben mensen nog te veel de associatie met draadjes en solderen, terwijl er veel meer gebeurt bij elektrotechniek. Het vakgebied en de opleiding zijn tamelijk onzichtbaar”, vertelt faculteitssecretaris drs. J.K. Dekker.
Hoeveel geld de faculteit ITS voor de wervingscampagne beschikbaar heeft, kan Dekker nog niet zeggen. ,,De brochure is een spoedopdracht.” ITS krijgt vervolgens voorstellen van het reclamebureau voor de rest van de campagne en overlegt dan of de faculteit het genoemde bedrag voor dat deel van de campagne wil besteden.
Het reclamebureau BVI One 2 One wordt ook al door Lucht- en ruimtevaarttechniek in de arm genomen voor de wervingscampagne voor scholieren. Technische materiaalwetenschappen heeft het ontwerp voor twee advertenties in de Kijk uitbesteed aan hetzelfde bureau à ruim 20.000 gulden per advertentie-ontwerp. ,,Onze voorlichtingsdagen en meeloopdagen zijn in orde, maar we moeten ze meer bekendheid geven voor scholieren”, vertelt drs. M.M. Kroon, communicatiemanager bij TNW. Op advies van het reclamebureau overweegt Technische materiaalwetenschappen ook om een materiaalkundeontwerpwedstrijd te organiseren.
BVI One 2 One heeft ook de opdracht gekregen met een plan te komen voor een advertentiecampagne om het imago van de hele TU bij het publiek te verbeteren en om de positieve kanten van techniek te benadrukken. De eerste conceptadvertenties zijn inmiddels opgesteld.
Verschillende TU-faculteiten nemen een duur reclamebureau in de arm om meer studenten te trekken.
De opleiding elektrotechniek gaat voor de voorlichtingsdagen in oktober brochures versturen die ontworpen zijn door het reclamebureau BVI One 2 One. ,,Het reclamebureau moet de beeldvorming rond de opleiding verbeteren. Nu hebben mensen nog te veel de associatie met draadjes en solderen, terwijl er veel meer gebeurt bij elektrotechniek. Het vakgebied en de opleiding zijn tamelijk onzichtbaar”, vertelt faculteitssecretaris drs. J.K. Dekker.
Hoeveel geld de faculteit ITS voor de wervingscampagne beschikbaar heeft, kan Dekker nog niet zeggen. ,,De brochure is een spoedopdracht.” ITS krijgt vervolgens voorstellen van het reclamebureau voor de rest van de campagne en overlegt dan of de faculteit het genoemde bedrag voor dat deel van de campagne wil besteden.
Het reclamebureau BVI One 2 One wordt ook al door Lucht- en ruimtevaarttechniek in de arm genomen voor de wervingscampagne voor scholieren. Technische materiaalwetenschappen heeft het ontwerp voor twee advertenties in de Kijk uitbesteed aan hetzelfde bureau à ruim 20.000 gulden per advertentie-ontwerp. ,,Onze voorlichtingsdagen en meeloopdagen zijn in orde, maar we moeten ze meer bekendheid geven voor scholieren”, vertelt drs. M.M. Kroon, communicatiemanager bij TNW. Op advies van het reclamebureau overweegt Technische materiaalwetenschappen ook om een materiaalkundeontwerpwedstrijd te organiseren.
BVI One 2 One heeft ook de opdracht gekregen met een plan te komen voor een advertentiecampagne om het imago van de hele TU bij het publiek te verbeteren en om de positieve kanten van techniek te benadrukken. De eerste conceptadvertenties zijn inmiddels opgesteld.

Comments are closed.