Campus

Dertig kratjes achterop

Vlak voor oud en nieuw is Heineken gestopt met het leveren van drank aan studentenhuizen. Delft was, met Utrecht, de beste klant.

Bij studentenhuis Women’s Heaven aan Noordeinde 11 ging één keer per maand een bestelling uit naar de bierbezorgservice. Als bewoner Reinier Beelaerts hoort dat de bierservice verleden tijd is, klinkt hij verbaasd. “Het was toch lekker makkelijk. Even bellen voor vier uur, en dezelfde dag hadden we het in huis. Bovendien hadden ze een pinautomaat in de bestelbus.”

Veel studenten lijken liever iets meer te betalen, dan zelf te sjouwen. “Dat systeem van lege kratten inleveren en volle terugkrijgen, beviel me wel”, aldus Beelaerts.

Vooral voor de grotere huizen was de Heineken Studentenservice een uitkomst. In huizen met twintig bewoners gaat het al snel over bestellingen van dertig kratten bier, die je niet zomaar meeneemt op de gemiddelde studentenfiets.

Zo’n vaart zal het bij Women’s Heaven met zijn zeven bewoners niet lopen, daar blijft de teller staan op zeven kratten per maand. Hoe Beelaerts en zijn huisgenoten nu aan deze kratten moeten komen, weten ze nog niet.

Heineken zegt met de service te zijn gestopt vanwege een nieuwe bedrijfsvoering (het sponsoren van muziek- en sportevenementen) en de ‘veranderende studentenwereld’. Bovendien leed de bierbrouwer verlies op de service door de lage bierprijs.

Dus vanaf nu moeten studenten echt zelf hun bier gaan halen? Na wat rondbellen blijken in elk geval weinig winkels geïnteresseerd in het bezorgen van bier. Albert.nl (inclusief Gall & Gall) rekent bezorgkosten en eist een minimale bestelling van vijf tot tien kratten. Voor kleine huizen niet handig. Maar: de Volumemarkt op de Hof van Delftlaan zegt maar al te graag te bezorgen, zonder minimale bestelling, overal in Delft én zonder bezorgkosten. Voor 11.00 uur besteld is dezelfde dag in huis. Oók al wordt de Volumemarkt volgende maand een Coop-supermarkt.

Veel studenten lijken liever zelf iets meer te betalen, dan zelf te sjouwen.

Bij studentenhuis Women’s Heaven aan Noordeinde 11 ging één keer per maand een bestelling uit naar de bierbezorgservice. Als bewoner Reinier Beelaerts hoort dat de bierservice verleden tijd is, klinkt hij verbaasd. “Het was toch lekker makkelijk. Even bellen voor vier uur, en dezelfde dag hadden we het in huis. Bovendien hadden ze een pinautomaat in de bestelbus.”

Veel studenten lijken liever iets meer te betalen, dan zelf te sjouwen. “Dat systeem van lege kratten inleveren en volle terugkrijgen, beviel me wel”, aldus Beelaerts.

Vooral voor de grotere huizen was de Heineken Studentenservice een uitkomst. In huizen met twintig bewoners gaat het al snel over bestellingen van dertig kratten bier, die je niet zomaar meeneemt op de gemiddelde studentenfiets.

Zo’n vaart zal het bij Women’s Heaven met zijn zeven bewoners niet lopen, daar blijft de teller staan op zeven kratten per maand. Hoe Beelaerts en zijn huisgenoten nu aan deze kratten moeten komen, weten ze nog niet.

Heineken zegt met de service te zijn gestopt vanwege een nieuwe bedrijfsvoering (het sponsoren van muziek- en sportevenementen) en de ‘veranderende studentenwereld’. Bovendien leed de bierbrouwer verlies op de service door de lage bierprijs.

Dus vanaf nu moeten studenten echt zelf hun bier gaan halen? Na wat rondbellen blijken in elk geval weinig winkels geïnteresseerd in het bezorgen van bier. Albert.nl (inclusief Gall & Gall) rekent bezorgkosten en eist een minimale bestelling van vijf tot tien kratten. Voor kleine huizen niet handig. Maar: de Volumemarkt op de Hof van Delftlaan zegt maar al te graag te bezorgen, zonder minimale bestelling, overal in Delft én zonder bezorgkosten. Voor 11.00 uur besteld is dezelfde dag in huis. Oók al wordt de Volumemarkt volgende maand een Coop-supermarkt.

Veel studenten lijken liever zelf iets meer te betalen, dan zelf te sjouwen.

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.