Education

Bouwkunde sleutelt aan moderne communicatie

Bouwkunde wil meer doen aan haar communicatie, maar degene die de plannen zou uitvoeren, is vertrokken. De faculteit bereidt een ‘verrassingactie’ voor op communicatiegebied. De realisatie ervan lag in handen van H.J

. Swaak, die daarvoor twee dagen per week was aangesteld. Hij is vorige week echter opgestapt. ,,In goed overleg”, meldt faculteitsmedewerkster Th. van Arum. Swaak zou vertrokken zijn vanwege ‘het logge TU-apparaat’. Van Arum neemt nu een deel van de uitvoering op zich.

Bouwkunde wil een meer eigentijdse interne en externe communicatie. Decaan Dam heeft daarom drie bekende namen uit de reclame- en uitgeverswereld in de arm genomen: Peter van Lindonk, Pieter Brattinga en Gregor Frenkel Frank (‘Ook dat nog’). Voor verbetering van de communicatie is extra budget vrijgemaakt, maar de hoogte daarvan is onbekend.

Eind januari presenteerde Swaak in het faculteitsblad B-nieuws een enquête over de communicatieplannen. Daarop is slecht gereageerd; nog geen honderd mensen vulden het formulier in. De vragen gingen onder meer over B-nieuws. Het is de bedoeling dit blad te restylen, van mededelingenblaadje tot magazine. Ook werd het idee geopperd van een Internetcafé. Verder werd gepeild of er behoefte is aan ‘regelmatige vertoningen van videoprogramma’s zoals een faculteitsjournaal of documentaires op een groot scherm in de hal’.

Bouwkunde heeft voor uitwerking van de ideeën inmiddels een bedrijf op het gebied van tv-producties (Morphosis) ingeschakeld.

De faculteit bereidt een ‘verrassingactie’ voor op communicatiegebied. De realisatie ervan lag in handen van H.J. Swaak, die daarvoor twee dagen per week was aangesteld. Hij is vorige week echter opgestapt. ,,In goed overleg”, meldt faculteitsmedewerkster Th. van Arum. Swaak zou vertrokken zijn vanwege ‘het logge TU-apparaat’. Van Arum neemt nu een deel van de uitvoering op zich.

Bouwkunde wil een meer eigentijdse interne en externe communicatie. Decaan Dam heeft daarom drie bekende namen uit de reclame- en uitgeverswereld in de arm genomen: Peter van Lindonk, Pieter Brattinga en Gregor Frenkel Frank (‘Ook dat nog’). Voor verbetering van de communicatie is extra budget vrijgemaakt, maar de hoogte daarvan is onbekend.

Eind januari presenteerde Swaak in het faculteitsblad B-nieuws een enquête over de communicatieplannen. Daarop is slecht gereageerd; nog geen honderd mensen vulden het formulier in. De vragen gingen onder meer over B-nieuws. Het is de bedoeling dit blad te restylen, van mededelingenblaadje tot magazine. Ook werd het idee geopperd van een Internetcafé. Verder werd gepeild of er behoefte is aan ‘regelmatige vertoningen van videoprogramma’s zoals een faculteitsjournaal of documentaires op een groot scherm in de hal’.

Bouwkunde heeft voor uitwerking van de ideeën inmiddels een bedrijf op het gebied van tv-producties (Morphosis) ingeschakeld.

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.