Education

Bedrijven sponsoren imagocampagne van Civiele Techniek

De faculteit Civiele Techniek start dit najaar samen met de brancheorganisatie voor civiel ingeniers een imagocampagne. Andere faculteiten zouden het voorbeeld kunnen volgen.

br />
Het plan bevindt zich nog in een voorbereidend stadium maar over de ‘insteek’ zijn allen het eens. De Stichting Opleiding Civiel-Ingeniers en Bouwnijverheid (OCIB) betaalt mee aan een imagocampagne waarin het vakgebied bekender en geliefder wordt gemaakt, waarin Civiele Techniek studenten lokt en de TU Delft haar corporate identity neerzet.

De campagne bestaat uit een reeks ‘uitingen’ in diverse media waarin steeds dezelfde thematiek terugkeert: civiele techniek, de opleiding en Delft. Over de aanpak moeten nog knopen worden doorgehakt. Wat de campagne gaat kosten is daarom nog niet bekend maar uitgegaan wordt van drie à vier ton.

De samenwerking met het bedrijfsleven is ,,in eerste instantie bedoeld om het imago te versterken door de nauwe verbondenheid met de markt te laten zien, maar financiële motieven spelen natuurlijk ook een rol”, aldus Wim Pieters van de Dienst interne en externe communicatie.

De voorlichtingsdienst hoopt met het (pilot-)project andere faculteiten te interesseren voor sponsoring door de beroepsgroep. Zo zou voor de universiteit een ‘visuele lijn’ kunnen ontstaan, waardoor een corporate campagne ontstaat.

De faculteit Civiele Techniek start dit najaar samen met de brancheorganisatie voor civiel ingeniers een imagocampagne. Andere faculteiten zouden het voorbeeld kunnen volgen.

Het plan bevindt zich nog in een voorbereidend stadium maar over de ‘insteek’ zijn allen het eens. De Stichting Opleiding Civiel-Ingeniers en Bouwnijverheid (OCIB) betaalt mee aan een imagocampagne waarin het vakgebied bekender en geliefder wordt gemaakt, waarin Civiele Techniek studenten lokt en de TU Delft haar corporate identity neerzet.

De campagne bestaat uit een reeks ‘uitingen’ in diverse media waarin steeds dezelfde thematiek terugkeert: civiele techniek, de opleiding en Delft. Over de aanpak moeten nog knopen worden doorgehakt. Wat de campagne gaat kosten is daarom nog niet bekend maar uitgegaan wordt van drie à vier ton.

De samenwerking met het bedrijfsleven is ,,in eerste instantie bedoeld om het imago te versterken door de nauwe verbondenheid met de markt te laten zien, maar financiële motieven spelen natuurlijk ook een rol”, aldus Wim Pieters van de Dienst interne en externe communicatie.

De voorlichtingsdienst hoopt met het (pilot-)project andere faculteiten te interesseren voor sponsoring door de beroepsgroep. Zo zou voor de universiteit een ‘visuele lijn’ kunnen ontstaan, waardoor een corporate campagne ontstaat.

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.