Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Education

Het lelijkste onderwijswoord

Wordt het kennisvalorisatie, opleidingenassortiment of toch profileringstransparantie? Het blad van de hogeschool Rotterdam is op zoek naar het lelijkste onderwijswoord.


Ter ere van de 100ste editie en het tienjarige bestaan selecteerde Profielen, het magazine van de Hogeschool van Rotterdam honderd lelijk onderwijswoorden. Wekenlang nam hoofdredactrice Dorine van Namen allerhande documenten door op zoek naar vage termen en onderwijsjargon. Van stukken van het ministerie tot aan rapporten van de reviewcommissie.



“Iedere dag een half uurtje. Elke keer als ik licht misselijk werd en dacht: dat is er weer één, schreef ik het woord op.” Zo ontstond een lijst van honderd lelijke woorden. “Met lelijk bedoel ik dat je echt geen idee hebt wat er staat of wat de term betekent. Een woord als actieregel klinkt misschien wel normaal, maar wat is het?” Samen met de redactie selecteerde ze een top tien. “Volledig gebaseerd op onze persoonlijke afkeur.”



Naast kennisvalorisatie, opleidingenassortiment, actieregel en profileringstransparantie maken ook de termen geharmoniseerde curriculumopzet, zwaartepuntvorming, innovatieimplementatie, innovatieve crossovers, throughput en eigen-regiemodel kans op de titel lelijkste onderwijsterm.



De winnaar en de volledige lijst worden in het jubileumnummer bekend gemaakt. Deze editie verschijnt op 13 november. Tot 31 oktober kan er worden gestemd op de site of via facebook.



 

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.