Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Education

TU-studenten kritisch op masters

Veel opleidingen van de TU Delft scoren niet meer dan gemiddeld in de deze week verschenen Keuzegids Masters 2015. De Keuzegids combineert het oordeel van studenten met dat van accreditatieorganisatie NVAO.

Het studentenoordeel komt naar voren uit de Nationale Studenten Enquête 2014. Daarin mochten zij cijfers geven aan de inhoud van hun opleiding, aan docenten, het aantal contacturen, het onderzoek, de praktijkgerichtheid, communicatie en faciliteiten. Het oordeel van de NVAO-experts komt voort uit accreditiebesluiten en valt uiteen in ‘ambitie’, ‘niveau programma’ en ‘niveau afgestudeerden’. 

Delftse studenten hebben van oudsher een kritische blik op hun opleidingen en dat blijkt ook nu weer. Van de 31 Delftse voltijds masteropleidingen hebben er vijftien een als ‘gemiddeld’ aangeduide score gehaald variërend van 56 tot en met 64 punten van de honderd. Design for interaction krijgt bijvoorbeeld 56 punten. Opvallend is, dat de studenten een lage waardering geven aan inhoud, faciliteiten en docenten, terwijl de experts relatief hoge waarderingen uitdelen.

Opleidingen die ‘beter dan gemiddeld’ scoren zijn er ook. In die categorie krijgt systems and control de meeste punten: 78. De studenten van die studie geven vooral de inhoud een hoge waardering, net als de experts.

In de categorie ‘iets lager dan gemiddeld’ zitten vijf TU-opleidingen. Sustainable energy technology doet het met 48 punten het minst. De studenten beoordelen de docenten, de inhoud en de praktijkgerichtheid als ‘zwak’. 

De scores van alle voltijds TU-masters op een rij:
Beter dan gemiddeld
Applied physics: 70
Civil engineering: 66
Computer science: 68
Electrical engineering: 66
Life sciences and technology: 66
Materials science and engineering: 66
Systems and control: 78
Systems engineering, policy analysis and management: 68
Transport, infrastructures and logistics: 66

Gemiddeld
Aerospace engineering: 62
Applied earth sciences: 62
Applied mathematics: 64
Biomedical engineering: 62
Chemical engineering:64
Design for interaction: 56
Embedded systems: 58
Engineering and policy analysis: 58
Integrated product design: 56
Management of technology: 56
Marine technology: 62
Mechanical engineering: 64
Offshore and dredging engineering: 64
Science education and communication: 64
Strategic product design: 62

Iets lager dan gemiddeld
Architecture urbanism and building sciences: 50
Computer engineering: 54
Construction management and engineering: 54 
Geomatics: 52
Sustainable energy technology: 48

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.