Acht van de 29 ingediende voorstellen voor subsidie uit het Centraal Onderwijs Fonds hebben een positief oordeel gekregen.Positief of gedeeltelijk positief is het college onder meer over subsidievoorstellen voor de opleiding life science and technology, de gezamenlijke propedeuse van de faculteit Technische Natuurwetenschappen en de herstructurering van de afstudeerprogramma’s van bouwkunde.
Het college wijst onder andere voorstellen van de faculteit Informatietechnologie en Systemen af om de betrokkenheid van docenten bij de opleiding te vergroten en oudere docenten vroegtijdig te vervangen. Die passen volgens het college eerder binnen het facultaire personeelsbeleid.
Om voor honorering in aanmerking te komen, moeten de voorstellen vernieuwend zijn of passen binnen de door het college geformuleerde onderwijsthema’s. Ook een voorstel van de faculteit Lucht- en Ruimtevaarttechniek voor de ontwikkeling van Engelstalig onderwijs krijgt een negatief oordeel. Het beleid van de TU, zo luidt de verklaring, is er op gericht het vierde en vijfde jaar van opleidingen in het Engels aan te bieden. Een geheel Engelstalige opleiding mag alleen als apart traject worden aangeboden.
Tien projectvoorstellen worden aangehouden. Het gaat daarbij voornamelijk om de invoering van ict in het onderwijs. Deze zal het college apart beoordelen bij de behandeling van de nota ‘Ict in het onderwijs’.
Uit het Centraal Onderwijs Fonds is voor 2000 een kleine zes miljoen gulden beschikbaar voor onderwijsvernieuwing. De nu ingediende voorstellen vroegen in totaal om vijftien miljoen gulden. Ook de positief beoordeelde voorstellen moeten nog van een verdere uitwerking worden voorzien voordat ze definitief worden goedgekeurd.
Acht van de 29 ingediende voorstellen voor subsidie uit het Centraal Onderwijs Fonds hebben een positief oordeel gekregen.
Positief of gedeeltelijk positief is het college onder meer over subsidievoorstellen voor de opleiding life science and technology, de gezamenlijke propedeuse van de faculteit Technische Natuurwetenschappen en de herstructurering van de afstudeerprogramma’s van bouwkunde. Het college wijst onder andere voorstellen van de faculteit Informatietechnologie en Systemen af om de betrokkenheid van docenten bij de opleiding te vergroten en oudere docenten vroegtijdig te vervangen. Die passen volgens het college eerder binnen het facultaire personeelsbeleid.
Om voor honorering in aanmerking te komen, moeten de voorstellen vernieuwend zijn of passen binnen de door het college geformuleerde onderwijsthema’s. Ook een voorstel van de faculteit Lucht- en Ruimtevaarttechniek voor de ontwikkeling van Engelstalig onderwijs krijgt een negatief oordeel. Het beleid van de TU, zo luidt de verklaring, is er op gericht het vierde en vijfde jaar van opleidingen in het Engels aan te bieden. Een geheel Engelstalige opleiding mag alleen als apart traject worden aangeboden.
Tien projectvoorstellen worden aangehouden. Het gaat daarbij voornamelijk om de invoering van ict in het onderwijs. Deze zal het college apart beoordelen bij de behandeling van de nota ‘Ict in het onderwijs’.
Uit het Centraal Onderwijs Fonds is voor 2000 een kleine zes miljoen gulden beschikbaar voor onderwijsvernieuwing. De nu ingediende voorstellen vroegen in totaal om vijftien miljoen gulden. Ook de positief beoordeelde voorstellen moeten nog van een verdere uitwerking worden voorzien voordat ze definitief worden goedgekeurd.
Comments are closed.