Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Education

Online in de etalage voor een baan

Veel studenten weten niet hoe ze social media kunnen gebruiken om een baan te vinden, concludeert onderzoeksbureau TNS NIPO. Linkedin ziet zijn kans schoon en gaat samen met universiteiten en hogescholen masterclasses geven.


Bijna zeventig procent van de duizend studenten die TNS NIPO in opdracht van Linkedin heeft ondervraagd, wil advies over hoe ze zich online beter kunnen profileren. Hogescholen en universiteiten zouden daar te weinig aandacht aan besteden tijdens sollicitatiecursussen; die gaan toch vooral nog over het opstellen van een goed cv en het schrijven van een mooie sollicitatiebrief.

Linkedin wil daarom samen met onderwijsinstellingen en werkgevers een ‘masterclass carrièreplanning’ ontwikkelen. Bouwgigant BAM, Coolblue en handelsmaatschappij Optiver hebben al toegezegd studenten tijdens die masterclasses te zullen gaan helpen. “Wij leggen ze uit waar een bedrijf als BAM op let bij het aannemen van nieuwe mensen”, zegt manager recruitment Maaike Thijssen. “We geven tips hoe studenten zichzelf het beste op de kaart kunnen zetten, om zo in het oog te springen bij potentiële werkgevers.”

Een aantal hogescholen en universiteiten denkt mee over de masterclass, waaronder de TU Delft, de Vrije Universiteit Amsterdam en de Hogeschool Leiden. Als het initiatief aanslaat, wil Linkedin de masterclass bij meerdere hogescholen en universiteiten aanbieden.


Voor je meteen naar je studentenservicecentrum rent om je op te geven: de masterclass wordt nog ontwikkeld, en data zijn nog niet bekend. Gelukkig zijn er al onderwijsinstellingen waar studenten een Linkedin-cursus kunnen volgen, aan de Universiteit van Amsterdam bijvoorbeeld, of bij Tilburg University.

 

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.