Opinion

Onderwijsklanten

Het artikel ‘Kennis is minder belangrijk dan tevreden onderwijsklanten’ van Adrienne van den Bogaard (Delta 15) heb ik met verbazing gelezen. Natuurlijk respecteer ik de mening van anderen, maar ik vind het jammer dat een docente blijkbaar zo’n negatief gevoel heeft bij de TU, en ik betreur het dat de TU Delft en haar studenten op deze negatieve manier landelijke pers halen.

br />
Vorig jaar ben ik als bestuurslid van Oras zeer betrokken geweest bij het onderwijs van de TU Delft en heb met een veelheid aan studenten gepraat. Studenten van studie-, studenten- en sportverenigingen, in een bestuur, commissie of gewoon in de collegebanken. Gedurende dat jaar heb ik nog eens extra goed gezien dat de veranderingen binnen het vwo ten grondslag liggen aan bezuiniging op bezuiniging. In die periode heeft ook Oras net als de universiteit de vraag gesteld: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de TU een bepaald minimumniveau aan kennis behoudt? En ik heb me vaak afgevraagd hoe we dat toch doen, met steeds minder geld nog steeds een grote groep breed georiënteerde, breed geïnteresseerde en veelal gemotiveerde studenten opleiden tot ingenieur!

De oplossing voor de problemen uit het artikel van mevrouw Van den Bogaard zijn niet makkelijk gevonden, maar er wordt hard aan gewerkt. We moeten de discussie open houden. Docenten, studenten en bestuur van de TU kunnen samen als echte Delftenaren oplossingen bedenken. Zodat we tegen de nieuwe lichting studenten kunnen zeggen: kom naar Delft, verbeter je techniek!

Jeanine Porck, student industrieel ontwerpen en oud-voorzitter van de studentenraad.

Pagina 07: Hoe zielig is de moderne docent?

Het artikel ‘Kennis is minder belangrijk dan tevreden onderwijsklanten’ van Adrienne van den Bogaard (Delta 15) heb ik met verbazing gelezen. Natuurlijk respecteer ik de mening van anderen, maar ik vind het jammer dat een docente blijkbaar zo’n negatief gevoel heeft bij de TU, en ik betreur het dat de TU Delft en haar studenten op deze negatieve manier landelijke pers halen.

Vorig jaar ben ik als bestuurslid van Oras zeer betrokken geweest bij het onderwijs van de TU Delft en heb met een veelheid aan studenten gepraat. Studenten van studie-, studenten- en sportverenigingen, in een bestuur, commissie of gewoon in de collegebanken. Gedurende dat jaar heb ik nog eens extra goed gezien dat de veranderingen binnen het vwo ten grondslag liggen aan bezuiniging op bezuiniging. In die periode heeft ook Oras net als de universiteit de vraag gesteld: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de TU een bepaald minimumniveau aan kennis behoudt? En ik heb me vaak afgevraagd hoe we dat toch doen, met steeds minder geld nog steeds een grote groep breed georiënteerde, breed geïnteresseerde en veelal gemotiveerde studenten opleiden tot ingenieur!

De oplossing voor de problemen uit het artikel van mevrouw Van den Bogaard zijn niet makkelijk gevonden, maar er wordt hard aan gewerkt. We moeten de discussie open houden. Docenten, studenten en bestuur van de TU kunnen samen als echte Delftenaren oplossingen bedenken. Zodat we tegen de nieuwe lichting studenten kunnen zeggen: kom naar Delft, verbeter je techniek!

Jeanine Porck, student industrieel ontwerpen en oud-voorzitter van de studentenraad.

Pagina 07: Hoe zielig is de moderne docent?

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.