Begin november kent de TU geen Bureau van de universiteit meer. Het college van bestuur heeft deze week de meeste sleutelposten ingevuld van de kleine ‘kernstaf’ waarmee het in de toekomst het beleid van de TU wil uitstippelen.
De benoemingen betreffen allen personen die nu ook naaste medewerkers van het cvb zijn.
Drie stafeenheden kennen overigens nog vacatures in de leiding. Dat betreft de directeur financiën, het hoofd informatie-management en het hoofd marketing.
De benoemingen van deze week gelden overigens voor het merendeel als ‘voorlopig’, omdat met de vakbonden is afgesproken dat zij pas definitief worden als het totale organisatieplan voor de staf-cvb is goedgekeurd. Benoemd zijn nu voor personeel en organisatie mr. C.J.Peels (ongewijzigd), voor onderwijs, onderzoek en studentenbeleid dr. K.W.Maring (idem), voor accountancy F.Ph. Jantzen RA (idem), voor planning en evaluatie drs. J.C.Veldhoven (nieuwe functie); mr. J.J.M.Kok blijft ad-interim leiding geven aan juridische zaken.
College van bestuur en nieuw-benoemde directeuren/hoofden gaan nu via sollicitatieprocedures op korte termijn de ongeveer 45 overige plaatsen in de staf bezetten. De ruim tweehonderd medewerkers van het Bureau zijn gisteren per brief over deze nieuwe fase van de reorganisatie ingelicht. Vanochtend zijn velen van hen voorgelicht over het tijdelijke Universitair Service Centrum, de organisatorische huls waarin een aantal van de resterende Bureautaken worden ondergebracht, totdat de operatie ‘modernisering ondersteunende diensten’ medio volgend jaar is afgerond.
Direct na de vorming van de staf wil het cvb het Studenten Service Centrum en het Bedrijven Service Centrum vormgeven, al is met de vakbonden afgesproken dat dit niet los staat van de plannen die nog voor de decentrale, ondersteunende diensten gemaakt moeten worden.
Volgens het tijdschema moet het veranderplan uiterlijk 1 februari gereed zijn en het totale organisatieplan, inclusief de ‘bemensing’, uiterlijk 1 augustus 1997. Deze aanpak is gekozen om door reorganisaties getroffen medewerkers zoveel mogelijk gelegenheid te geven op vacatures te reageren, en de totale periode van onzekerheid zo kort mogelijk te houden.
De medezeggenschapscommissie van het Bureau zal vanmiddag beheerder Bronneman vragen deze koppeling te garanderen. Afgelopen maandag overigens hebben college en vakbonden het gehele reorganisatietraject besproken. Het overleg gaf het cvb voldoende ruimte om de eerste concrete stappen van de reorganisatie nu tot uitvoering te brengen. (R.M.)
Begin november kent de TU geen Bureau van de universiteit meer. Het college van bestuur heeft deze week de meeste sleutelposten ingevuld van de kleine ‘kernstaf’ waarmee het in de toekomst het beleid van de TU wil uitstippelen. De benoemingen betreffen allen personen die nu ook naaste medewerkers van het cvb zijn.
Drie stafeenheden kennen overigens nog vacatures in de leiding. Dat betreft de directeur financiën, het hoofd informatie-management en het hoofd marketing.
De benoemingen van deze week gelden overigens voor het merendeel als ‘voorlopig’, omdat met de vakbonden is afgesproken dat zij pas definitief worden als het totale organisatieplan voor de staf-cvb is goedgekeurd. Benoemd zijn nu voor personeel en organisatie mr. C.J.Peels (ongewijzigd), voor onderwijs, onderzoek en studentenbeleid dr. K.W.Maring (idem), voor accountancy F.Ph. Jantzen RA (idem), voor planning en evaluatie drs. J.C.Veldhoven (nieuwe functie); mr. J.J.M.Kok blijft ad-interim leiding geven aan juridische zaken.
College van bestuur en nieuw-benoemde directeuren/hoofden gaan nu via sollicitatieprocedures op korte termijn de ongeveer 45 overige plaatsen in de staf bezetten. De ruim tweehonderd medewerkers van het Bureau zijn gisteren per brief over deze nieuwe fase van de reorganisatie ingelicht. Vanochtend zijn velen van hen voorgelicht over het tijdelijke Universitair Service Centrum, de organisatorische huls waarin een aantal van de resterende Bureautaken worden ondergebracht, totdat de operatie ‘modernisering ondersteunende diensten’ medio volgend jaar is afgerond.
Direct na de vorming van de staf wil het cvb het Studenten Service Centrum en het Bedrijven Service Centrum vormgeven, al is met de vakbonden afgesproken dat dit niet los staat van de plannen die nog voor de decentrale, ondersteunende diensten gemaakt moeten worden.
Volgens het tijdschema moet het veranderplan uiterlijk 1 februari gereed zijn en het totale organisatieplan, inclusief de ‘bemensing’, uiterlijk 1 augustus 1997. Deze aanpak is gekozen om door reorganisaties getroffen medewerkers zoveel mogelijk gelegenheid te geven op vacatures te reageren, en de totale periode van onzekerheid zo kort mogelijk te houden.
De medezeggenschapscommissie van het Bureau zal vanmiddag beheerder Bronneman vragen deze koppeling te garanderen. Afgelopen maandag overigens hebben college en vakbonden het gehele reorganisatietraject besproken. Het overleg gaf het cvb voldoende ruimte om de eerste concrete stappen van de reorganisatie nu tot uitvoering te brengen. (R.M.)

Comments are closed.