De gemeente Delft is onaangenaam verrast door het collegebesluit de Mekelweg verkeersvrij te maken.,,Wij zien de Mekelweg graag als een weg voor langzaam verkeer en openbaar vervoer,” zegt J.
Freie, sectiechef stedenbouw van de gemeente Delft. De Mekelweg ligt op het tracé van een geplande tramlijn richting Delfgauw. De Schoemakerstraat en de Rotterdamseweg zijn volgens de gemeente niet geschikt voor openbaar vervoer. Als de Mekelweg autovrij zou worden, zoals het college van bestuur wil, raken deze straten bovendien verstopt.
,,Wij vinden het jammer dat het masterplan voor de TU-wijk van tafel is, want dat vonden we goed in elkaar steken. In het plan was de aansluiting van de Mekelweg op de Kruithuisweg voorzien.” De Mekelweg is overigens een openbare weg, die de TU slechts in beheer heeft. De gemeente Delft heeft het laatste woord over de bestemming van de weg.
De verwerping van het masterplan dat stedenbouwkundige prof. H.E. Bakker dit voorjaar opstelde, plaatst de gemeente voor nog meer problemen. De gemeente wil graag samen met de TU een weiland aan de zuidkant van de TU-wijk ontwikkelen als bedrijventerrein. Dat moest wachten op de totstandkoming van het masterplan. Freie: ,,Sinds juli hebben we niets meer van de TU gehoord. Het door ons gekochte deel van het terrein ligt nu braak en daar betalen we wel al rente over.”
Collegevoorzitter De Voogd laat weten dat het overleg met de gemeente over het collegebesluit inderdaad nog moet beginnen. ,,Maar voorafgaand aan het besluit hebben we wel twee gesprekken met B&W van Delft gevoerd. De gemeente had dus wel een indruk van onze ideeën kunnen krijgen.”
De gemeente Delft is onaangenaam verrast door het collegebesluit de Mekelweg verkeersvrij te maken.
,,Wij zien de Mekelweg graag als een weg voor langzaam verkeer en openbaar vervoer,” zegt J. Freie, sectiechef stedenbouw van de gemeente Delft. De Mekelweg ligt op het tracé van een geplande tramlijn richting Delfgauw. De Schoemakerstraat en de Rotterdamseweg zijn volgens de gemeente niet geschikt voor openbaar vervoer. Als de Mekelweg autovrij zou worden, zoals het college van bestuur wil, raken deze straten bovendien verstopt.
,,Wij vinden het jammer dat het masterplan voor de TU-wijk van tafel is, want dat vonden we goed in elkaar steken. In het plan was de aansluiting van de Mekelweg op de Kruithuisweg voorzien.” De Mekelweg is overigens een openbare weg, die de TU slechts in beheer heeft. De gemeente Delft heeft het laatste woord over de bestemming van de weg.
De verwerping van het masterplan dat stedenbouwkundige prof. H.E. Bakker dit voorjaar opstelde, plaatst de gemeente voor nog meer problemen. De gemeente wil graag samen met de TU een weiland aan de zuidkant van de TU-wijk ontwikkelen als bedrijventerrein. Dat moest wachten op de totstandkoming van het masterplan. Freie: ,,Sinds juli hebben we niets meer van de TU gehoord. Het door ons gekochte deel van het terrein ligt nu braak en daar betalen we wel al rente over.”
Collegevoorzitter De Voogd laat weten dat het overleg met de gemeente over het collegebesluit inderdaad nog moet beginnen. ,,Maar voorafgaand aan het besluit hebben we wel twee gesprekken met B&W van Delft gevoerd. De gemeente had dus wel een indruk van onze ideeën kunnen krijgen.”

Comments are closed.