Campus

Eetautomaat in de aula

In het Aula-restaurant wordt binnenkort een automaat geplaatst met goedkope artikelen zoals broodjes en fruit. LunchOp verzoek van rector Wakker heeft de Facilitaire Dienst een plan ingediend om als proef gedurende drie maanden een eet-automaat in het Aula-restaurant te plaatsen.

In deze automaat zal ook buiten de openingstijden van het restaurant een goedkoop assortiment etenswaren verkrijgbaar zijn, zoals broodjes met kaas, fruit en kwartliters melk.

Sinds de verbouwing van het Aula-restaurant afgelopen jaar zijn de openingstijden teruggebracht. Het restaurant is nu open van half twaalf tot half twee en van half vijf tot half acht. Naar aanleiding daarvan diende de studentenorganisatie VSSD bij rector Wakker en klacht in, omdat buiten deze openingstijden goedkope artikelen, zoals een eenvoudige boterham met beleg niet te krijgen zijn.

R. Rombouts van de Facilitaire Dienst denkt dat er eigenlijk geen behoefte is aan een dergelijke automaat. Volgens hem zijn de openingstijden juist teruggebracht omdat er buiten huidige tijden toch nauwelijks bezoekers kwamen. ,,Bovendien zijn luxe artikelen zoals uitsmijters en belegde broodjes de hele dag in de brasserie te krijgen”, meent hij.

Na drie maanden zal worden bekeken of de automaat daadwerkelijk rendabel is. Rombouts: ,,En daarvoor zullen we zeker enkele tientallen producten per dag moeten verkopen.”

Lunch

Op verzoek van rector Wakker heeft de Facilitaire Dienst een plan ingediend om als proef gedurende drie maanden een eet-automaat in het Aula-restaurant te plaatsen. In deze automaat zal ook buiten de openingstijden van het restaurant een goedkoop assortiment etenswaren verkrijgbaar zijn, zoals broodjes met kaas, fruit en kwartliters melk.

Sinds de verbouwing van het Aula-restaurant afgelopen jaar zijn de openingstijden teruggebracht. Het restaurant is nu open van half twaalf tot half twee en van half vijf tot half acht. Naar aanleiding daarvan diende de studentenorganisatie VSSD bij rector Wakker en klacht in, omdat buiten deze openingstijden goedkope artikelen, zoals een eenvoudige boterham met beleg niet te krijgen zijn.

R. Rombouts van de Facilitaire Dienst denkt dat er eigenlijk geen behoefte is aan een dergelijke automaat. Volgens hem zijn de openingstijden juist teruggebracht omdat er buiten huidige tijden toch nauwelijks bezoekers kwamen. ,,Bovendien zijn luxe artikelen zoals uitsmijters en belegde broodjes de hele dag in de brasserie te krijgen”, meent hij.

Na drie maanden zal worden bekeken of de automaat daadwerkelijk rendabel is. Rombouts: ,,En daarvoor zullen we zeker enkele tientallen producten per dag moeten verkopen.”

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.