Campus

Doorverbinden

Nog eens goed kijken. Nee, niks. Aan de onderkant dan? Nee. Het is 6 april 2006 en ik heb geen idee hoe ik met mijn TU-toestel moet doorverbinden. “Ik spreek toch wel met de Technische Universiteit Delft?” klinkt het aan de telefoon.

Nu heb ik het gehad. Ik ga het uitzoeken. Of liever gezegd: ik bel de servicedesk, want die weet dit soort dingen.

“Servicedesk.”

“Hallo, met Jasper van Kuijk, ik wil graag weten hoe ik moet doorverbinden.”

“Doorverbinden?”

“Ja. Met bellen. Welk knopje moet ik indrukken om door te verbinden?”

“Wat voor toestel heeft u?”

“Even kijken hoor. Een witte. Een tiptel.”

“Hmmm, dat toestel heb ik zelf niet. Dan weet ik het ook niet. Ik ga een call voor u aanmaken.”

“U gaat bellen?”

“Een call. U krijgt een e-mail met een call-nummer, waarmee u op de hoogte kunt blijven.”

Twee weken later ligt er plots een handleiding op mijn bureau en krijg ik een mailtje dat mijn call is afgesloten. Daaruit leid ik af dat ik nu moet kunnen doorverbinden. Volgens de handleiding moet je op ‘kiestoon’ drukken om door te verbinden. Ik druk op ‘kiestoon’, tik het nummer van een van mijn collega’s in en eindelijk gebeurt er nog steeds helemaal niets. Njente. Niet eens een kiestoon.

Terug naar de servicedesk. De call wordt weer geopend. En dan hoor ik een tijd lang niets van de servicedesk. Na weer eens een mislukte doorverbindpoging (twee weken later inmiddels) besluit ik zelf maar eens te gaan bellen. “De call is doorgezet naar telefonie, meneer. Ik ga er achteraan.”

Een maand later (meer dan twee maanden nadat call 3482 is aangemaakt) krijg ik weer een mailtje. Kennelijk is mijn toestel op ‘flash’ gezet en mijn call bij deze afgesloten. Dan zou het dus… En verdomd. Helaas ben ik voorlopig de enige. De toestellen van mijn collega’s verbinden nog steeds niet door, want ze staan niet op ‘flash’. Het duurt misschien nog wel even voor mijn hele afdeling echt bij de Technische Universiteit Delft hoort. Er is een call aangemaakt.

Jasper van Kuijk

Nog eens goed kijken. Nee, niks. Aan de onderkant dan? Nee. Het is 6 april 2006 en ik heb geen idee hoe ik met mijn TU-toestel moet doorverbinden. “Ik spreek toch wel met de Technische Universiteit Delft?” klinkt het aan de telefoon. Nu heb ik het gehad. Ik ga het uitzoeken. Of liever gezegd: ik bel de servicedesk, want die weet dit soort dingen.

“Servicedesk.”

“Hallo, met Jasper van Kuijk, ik wil graag weten hoe ik moet doorverbinden.”

“Doorverbinden?”

“Ja. Met bellen. Welk knopje moet ik indrukken om door te verbinden?”

“Wat voor toestel heeft u?”

“Even kijken hoor. Een witte. Een tiptel.”

“Hmmm, dat toestel heb ik zelf niet. Dan weet ik het ook niet. Ik ga een call voor u aanmaken.”

“U gaat bellen?”

“Een call. U krijgt een e-mail met een call-nummer, waarmee u op de hoogte kunt blijven.”

Twee weken later ligt er plots een handleiding op mijn bureau en krijg ik een mailtje dat mijn call is afgesloten. Daaruit leid ik af dat ik nu moet kunnen doorverbinden. Volgens de handleiding moet je op ‘kiestoon’ drukken om door te verbinden. Ik druk op ‘kiestoon’, tik het nummer van een van mijn collega’s in en eindelijk gebeurt er nog steeds helemaal niets. Njente. Niet eens een kiestoon.

Terug naar de servicedesk. De call wordt weer geopend. En dan hoor ik een tijd lang niets van de servicedesk. Na weer eens een mislukte doorverbindpoging (twee weken later inmiddels) besluit ik zelf maar eens te gaan bellen. “De call is doorgezet naar telefonie, meneer. Ik ga er achteraan.”

Een maand later (meer dan twee maanden nadat call 3482 is aangemaakt) krijg ik weer een mailtje. Kennelijk is mijn toestel op ‘flash’ gezet en mijn call bij deze afgesloten. Dan zou het dus… En verdomd. Helaas ben ik voorlopig de enige. De toestellen van mijn collega’s verbinden nog steeds niet door, want ze staan niet op ‘flash’. Het duurt misschien nog wel even voor mijn hele afdeling echt bij de Technische Universiteit Delft hoort. Er is een call aangemaakt.

Jasper van Kuijk

Editor Redactie

Do you have a question or comment about this article?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.