Campus

Sport

Vooraf was TU-student Stefan de Groot (zie pagina 13) één van de grote kanshebbers op de overwinning in de Formule Ford klasse van de Pinksterraces, maar zijn tegenstanders dwarsboomden letterlijk zijn weg naar de eerste plaats.

Toen De Groot na vier ronden de koppositie op het Zandvoortse circuit wilde innemen, raakte één van zijn belagers van de baan. De rode bolide van de Groot werd meegesleurd.

,,Echt heel vervelend als je buiten je eigen schuld crasht”, verklaarde de Honselersdijker na afloop van de race. ,,Bij de start brak er ook al een tandwiel in mijn versnellingsbak, maar door een inhaalrace kwam ik toch nog bij de kopgroep. Uiteindelijk bleek het allemaal voor niets.”

Door zijn vroegtijdige uitvallen zakt De Groot in het Nederlands Formule Ford Klassement van de eerste naar de tweede plek. ,,Ik ben behoorlijk benadeeld, maar ik verwijt niemand meer iets. De jongen die de crash veroorzaakte heeft zijn excuses aangeboden, daarmee is het incident voor mij afgedaan.”

Ook veel roeiers van Proteus-Eretes voelen zich nog steeds benadeeld. De manier waarop hun oude acht vorige week in de halve finale van de Laga Lustrumdagen ten onder ging, kunnen ze maar moeilijk verkroppen. Het team van coach Jorg Janssen werd na afloop van de race gediskwalificeerd omdat hun stuurman een botsing met de Laga-boot zou hebben veroorzaakt. De schorsing kwam extra hard aan omdat de Proteus-acht met een straatlengte voorsprong over de eindstreep kwam.

,,Het was duidelijk dat de Laga-ploeg hoe dan ook de finale van hun eigen lustrum moest varen”, aldus Janssen. ,,Aan de botsing hadden beide teams evenveel schuld, en ze hadden er ook evenveel nadeel van. Alleen omdat de Schie nogal kronkelig is, leek het misschien alsof wij buiten onze baan vaarden. Verder vind ik het ongepast dat de wedstrijdleiding ons diskwalificeerde zonder naar onze kant van het verhaal te luisteren.”

Pieter Kraaijenhof, roeier in de oude acht van Laga deelt de mening van Janssen maar gedeeltelijk: ,,Eerst dacht ik inderdaad dat onze stuurman ook schuld had aan de botsing. Later hoorde ik van de roeiers die na ons van start gingen, en dus een goed zicht op de wedstrijd hadden, dat de Proteus-boot toch echt in de fout was gegaan. Maar eigenlijk heeft deze hele discussie geen zin: de wedstrijdleiding heeft al lang besloten.”

Maar de selectie van voetbalclub Ariston ’80 maakte vorige week ook het onmogelijke waar. Om via de nacompetitie promotie af te dwingen, moesten de Delftse spelers met maar liefst vijf doelpunten verschil winnen van De Jagers uit Den Haag. Tot hun eigen verbazing bleek die opdracht echter een peulenschilletje: Ariston ’80 verpulverde De Jagers met 7-0. Door de glansrijke overwinning keert het team na afwezigheid van een jaar weer terug in de vierde klasse.

Tips? Mail naar rijnvis@kabelfoon.nl of naar redactie@delta.tudelft.nl

Vooraf was TU-student Stefan de Groot (zie pagina 13) één van de grote kanshebbers op de overwinning in de Formule Ford klasse van de Pinksterraces, maar zijn tegenstanders dwarsboomden letterlijk zijn weg naar de eerste plaats. Toen De Groot na vier ronden de koppositie op het Zandvoortse circuit wilde innemen, raakte één van zijn belagers van de baan. De rode bolide van de Groot werd meegesleurd.

,,Echt heel vervelend als je buiten je eigen schuld crasht”, verklaarde de Honselersdijker na afloop van de race. ,,Bij de start brak er ook al een tandwiel in mijn versnellingsbak, maar door een inhaalrace kwam ik toch nog bij de kopgroep. Uiteindelijk bleek het allemaal voor niets.”

Door zijn vroegtijdige uitvallen zakt De Groot in het Nederlands Formule Ford Klassement van de eerste naar de tweede plek. ,,Ik ben behoorlijk benadeeld, maar ik verwijt niemand meer iets. De jongen die de crash veroorzaakte heeft zijn excuses aangeboden, daarmee is het incident voor mij afgedaan.”

Ook veel roeiers van Proteus-Eretes voelen zich nog steeds benadeeld. De manier waarop hun oude acht vorige week in de halve finale van de Laga Lustrumdagen ten onder ging, kunnen ze maar moeilijk verkroppen. Het team van coach Jorg Janssen werd na afloop van de race gediskwalificeerd omdat hun stuurman een botsing met de Laga-boot zou hebben veroorzaakt. De schorsing kwam extra hard aan omdat de Proteus-acht met een straatlengte voorsprong over de eindstreep kwam.

,,Het was duidelijk dat de Laga-ploeg hoe dan ook de finale van hun eigen lustrum moest varen”, aldus Janssen. ,,Aan de botsing hadden beide teams evenveel schuld, en ze hadden er ook evenveel nadeel van. Alleen omdat de Schie nogal kronkelig is, leek het misschien alsof wij buiten onze baan vaarden. Verder vind ik het ongepast dat de wedstrijdleiding ons diskwalificeerde zonder naar onze kant van het verhaal te luisteren.”

Pieter Kraaijenhof, roeier in de oude acht van Laga deelt de mening van Janssen maar gedeeltelijk: ,,Eerst dacht ik inderdaad dat onze stuurman ook schuld had aan de botsing. Later hoorde ik van de roeiers die na ons van start gingen, en dus een goed zicht op de wedstrijd hadden, dat de Proteus-boot toch echt in de fout was gegaan. Maar eigenlijk heeft deze hele discussie geen zin: de wedstrijdleiding heeft al lang besloten.”

Maar de selectie van voetbalclub Ariston ’80 maakte vorige week ook het onmogelijke waar. Om via de nacompetitie promotie af te dwingen, moesten de Delftse spelers met maar liefst vijf doelpunten verschil winnen van De Jagers uit Den Haag. Tot hun eigen verbazing bleek die opdracht echter een peulenschilletje: Ariston ’80 verpulverde De Jagers met 7-0. Door de glansrijke overwinning keert het team na afwezigheid van een jaar weer terug in de vierde klasse.

Tips? Mail naar rijnvis@kabelfoon.nl of naar redactie@delta.tudelft.nl

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.