Onderwijs

Mededelingen

ModIn de vergadering van het Overlegorgaan Personeelszaken TU Delft van 12 mei hebben cvb en Centrales afspraken gemaakt over de veranderingen in het proces Modernisering Ondersteunende Diensten.

Deze afspraken konden worden gemaakt tegen de achtergrond van het werkplan over de hoofdlijnen van de verdere voortgang van het MOD proces, dat het cvb aan de Centrales heeft voorgelegd.
Wat_zijn_de_veranderingen?

* Het zwaartepunt van de Modernisering Ondersteunende Diensten komt te liggen bij de (te vormen) clusters en zal in mindere mate vanuit de MOD leiding worden geregisseerd. De (te benoemen) integrale decanen krijgen de verantwoordelijkheid voor de vorming van de clusterdiensten.

* Het principe dat alle clusterdiensten tegelijkertijd gevormd zouden moeten worden, is losgelaten.

* De achtergronden van deze veranderingen kunt u nalezen in het voorlichtingskatern van 24 april of op internet, in de rubriek actueel van Modernisering Ondersteunende Diensten onder de TU homepage medewerkers.
Wat_zijn_de_afspraken?
hoofdlijnen

* Het cvb neemt snel een besluit over de clustering van faculteiten en centrale diensten.

* Per cluster worden een integraal manager en een projectleider aangesteld, die is belast met de vorming van het cluster en de clusterdienst (het cvb heeft inmiddels de projectleiders benoemd).

* De projectleider stelt voor 1 december een reorganisatieplan (uitvoeringsplan) op voor de vorming van cluster en clusterdienst. In dat reorganisatieplan worden de lopende reorganisaties in onderdelen van de clusters ingepast.

* De reorganisatieplannen worden door het cvb na overleg met het OP vastgesteld. Het tijdpad kan, afhankelijk van omstandigheden, per cluster variëren.

* Het per cluster op te stellen veranderplan wordt door het cvb na overleg met het OP vastgesteld.

* De looptijd van “de regelingen uittreden” in het kader van de Sociale Begeleidings Regeling TU Delft wordt verlengd tot 1 juli 1999.
zorgvuldigheid

College en Centrales willen de onzekerheid voor de medewerkers tot een minimum beperken en een maximale inspanning leveren om medewerkers nieuwe perspectieven te bieden.

Medewerkers van het (tijdelijke) USC, die niet geplaatst zijn na vaststelling van het personeelsplan van SSC, BSC, UDC of declusterdienst voor deze centra, worden gedetacheerd bij de faculteiten of centrale diensten. Bij de vorming van facultaire clusterdiensten of dienstenclusters is hun positie gelijkwaardig aan die van de medewerkers van faculteit of centrale dienst.

Voor TU personeelsleden kan in het kader van dit moderniseringsproces boventalligheid slechts eenmaal aan de orde zijn.

Als in het kader van dit moderniseringsproces de herplaatsingscoördinator vaststelt dat de kans op plaatsing binnen de TU zeer beperkt is, wordt deze conclusie ter toetsing voorgelegd aan een commissie bestaande uit twee leden aangewezen door het cvb en twee leden voorgedragen door vertegenwoordigers van de Centrales.
fasering

College en Centrales zijn het met elkaar eens dat het moderniseringsproces van het (vroegere) Bureau van de Universiteit snel moet worden afgerond.

Daarnaast moet voor de vorming van de clusters van centrale diensten informatie beschikbaar zijn over de producten die de facultaire clusters zullen afnemen. De facultaire clusters worden dan ook eerder gevormd dan de dienstenclusters. Deze overwegingen leidden tot de volgende fasering:

* Met onmiddellijke ingang zullen de vorming van BSC, SSC, UDC (in miniconfiguratie) en de clusterdienst voor deze centra worden afgerond. Het UDC beschikt in dit stadium slechts over die taken waarvan op voorhand vaststaat dat deze gemeenschappelijk worden uitgevoerd.

* Na formalisering van het clustervoorstel van het cvb door de universiteitsraad en na de aanstelling van de integrale managers (of van degene die deze functie waarneemt) start de vorming van de facultaire clusters en clusterdiensten.

* Het moderniseringsproces wordt afgerond met de vorming van de clusters van de centrale diensten.
Wat_zijn_de_uitgangspunten_van_het_werkplan

Uitgangspunten die het cvb in het werkplan noemt voor het vervolg van het reorganisatieproces zijn de continuïteit in de voor de TU Delft vitale processen en het voorkómen van een te lange periode van onduidelijkheid voor met name de medewerkers van het tijdelijke USC. Het cvb wil voor de medewerkers van het USC zoveel mogelijk eenzelfde uitgangspositie creëren als voor het ondersteunend personeel van de faculteiten en centrale diensten. Het cvb doet dan ook het voorstel de personeelsleden die niet geplaatst zijn in SSC, BSC, UDC of clusterdienst, te detacheren naar de onderscheiden faculteiten en centrale diensten, waar hun positie gedurende het MOD proces gelijkwaardig is aan die van hen die daar nu werken.

Verder vindt het cvb het essentieel dat elk verandertraject een op maat gesneden proces doorloopt. Voor geen van de verandertrajecten zal sprake zijn van een “open einde”. In elk plan is een tijdstraject met een einddatum opgenomen. Daarbij is het streven dat elk veranderplan na uiterlijk 9 maanden wordt opgevolgd door een personeelsplan.

Wat gaat er de komende tijd gebeuren?
SSC,_BSC,_UDC_en_clusterdienst

Met onmiddellijke ingang wordt begonnen met het opstellen van een gezamenlijk reorganisatieplan voor SSC, het BSC, het UDC (in miniconfiguratie) en de clusterdienst die deze centra én de Staf cvb en Vastgoed ondersteunt. Dit plan dient in september te zijn afgerond. In het plan worden tijdpaden aangegeven en de decentralisatie van de niet in deze onderdelen geplaatste medewerkers van het tijdelijke USC. Voor zover de continuïteit van de werkzaamheden het toelaat, wordt een gelijke fasering nagestreefd.

Projectleiders voor centra en dienst zijn achtereenvolgens:

SSC: dr.ir. H.A. Dieterman;

BSC: dr. E. Muller;

UDC: mw.mr. M.M. Langendonk;

Clusterdienst: drs. R.F. Fraikin;

coördinatie van deze projecten: mw.drs. F.M. van Veen.
facultaire clusters

Inmiddels heeft het cvb een definitieve indeling van faculteiten vastgesteld. Daarbij heeft het cvb de faculteiten gevraagd voorstellen te doen voor de samenwerking met het OTB, Dimes en IRI, de namen van de nieuwe faculteiten, de belangrijkste aandachtspunten voor samenwerking, het tijdsbestek waarin de samenwerking tot stand zal komen en de manier waarop de clusterdiensten zullen worden gevormd. Het cvb legt het geheel in augustus voor aan de universiteitsraad.

Het College wil op 1 september met de volgende clusters en projectleiders van start:

BK: mw.drs. J.M. Veltman;

CT, GE, TA: ing. A.J. Monster MBA;

IO, WbMT: drs. G.J. van Helden;

TWI, ET: mw. E.T.M. Vredeveldt MIM;

TN, STM: ir. J.C. Zuidervaart;

L&R: nog niet besproken met betrokkene;

TBestuurskunde, WTM: ir. T. Cartier van Dissel.

Op 1 september gaat ook de nieuwe bestuurlijke organisatie in en beginnen de integrale clusterdecanen met hun taak.

De clusterdecaan is verantwoordelijk voor een tijdige vorming van cluster en clusterdienst. Bij de vorming van de clusterdienst wordt de decaan ondersteund door de projectleider. Het indienen van de verschillende reorganisatieplannen voor de clusterdiensten heeft plaats van 1 september tot 1 december. In deze plannen wordt onder meer het tijdpad aangegeven voor de vorming van de clusterdiensten. Lopende reorganisaties in onderdelen van het cluster zijn in het plan ingepast. De clusterdecaan legt over het plan direct verantwoording af aan het cvb.

De MOD programmaleiding (voorheen projectleiding) geeft randvoorwaarden aan en organiseert ondersteunende activiteiten. De te hanteren normen voor het vormen van de clusterdiensten zijn aangegeven in het ‘Raamwerk Verandervoorstellen Modernisering Ondersteunende Diensten’ (te vinden op internet in documentatieModernisering Ondersteunende Diensten onder TU Homepage medewerkers, dit raamwerk wordt thans geactualiseerd).
clusters_centrale_diensten

Een projectleider is verantwoordelijk voor de vorming van het cluster en bijbehorende ondersteuning. Het streven is uiteindelijk te komen tot 1 clusterdiensten voor in totaal drie clusters van centrale diensten.

De vorming van de clusters van de centrale diensten wordt in de eindfase van het moderniseringsproces afgerond. Ook voor de projectleiders van de dienstenclusters geldt dat zij direct verantwoording afleggen aan het cvb en dat zij door de programmaleiding MOD worden ondersteund. En ook voor de centrale diensten zijn normen en randvoorwaarden aangegeven in het ‘Raamwerk Veranderingsvoorstellen Modernisering Ondersteunende Diensten’.

Met onmiddellijke ingang beginnen de projectleiders van de dienstenclusters met het opstellen van reorganisatieplannen. In deze plannen geven zij aan welke organisatie-onderdelen in de onderscheiden diensten zullen worden samengebracht, op welke wijze in een ondersteunende clusterdienst wordt voorzien en in welk tijdsbestek dit wordt afgerond. De reorganisatieplannen zijn in september klaar.

Projectleiders voor de drie dienstenclusters zijn achtereenvolgens:

Dienst Technische Ondersteuning: ir. F.A.M. Higler;

Dienst Informatie en Communicatie: dr. L.J.M. Waayers;

Facilitaire Dienst: dr. M.W.J. van den Esker.
Informatiepunt MOD

Voor informatie, suggesties of opmerkingen over de “Modernisering van de Ondersteunende Diensten” kunt u contact opnemen met mw. Fransje van Veen, tst 4594, fax 7720 of e-mail F.M.van Veen@BU.TUDelft.nl.
Personalia

prof.dr. F.M. Dekking (50) is per 1 juni aangesteld als hoogleraar Toegepaste Waarschijnlijkheidsrekening bij de faculteit TWI. Sinds 1981 is Dekking in dienst van de TU Delft: tot 1985 als wetenschappelijk medewerker en vervolgens als universitair hoofddocent bij de faculteit TWI.

Het onderzoeksgebied van Dekking omvat dynamische systemen, fractale decompositie en beeldcodering, limietstellingen, functionalen van de Brownse Beweging, wachttijdtheorie, vertakkingsprocessen, percolatietheorie, random fields, ergodentheorie en simulatie van stochastische processen. Het Delftse onderzoek in de kansrekening is internationaal bekend en veelzijdig en richt zich op het leveren van een bijdrage aan de theorievorming en de toepassingen van de waarschijnlijkheidsrekening.

J.Ph. Bronkhorst (49) is met ingang van 1 mei benoemd tot hoofd/waarnemend beheerder van CMC-DAAS.

Hans Bronkhorst kwam in 1966 in dienst van de TU Delft en was werkzaam bij het toenmalige chemicaliënmagazijn van de faculteit Scheikunde. Na functies te hebben uitgeoefend bij verschillende faculteiten werd hij in 1982 Hoofd Algemene Zaken van CMC-DAAS, dat de plaats innam van de lokale chemicaliënmagazijnen.

Als hoofd/waarnemend beheerder van CMC-DAAS volgt Bronkhorst J. van Buuren op, die deze functie om gezondheidsredenen niet meer kan uitoefenen.
Studenten
Pasfoto’s

Ook deze week hebben ruim 1500 studenten een oproep ontvangen om een gedigitaliseerde pasfoto van zichzelf te laten maken voor de Delftse CampusCard. De opgeroepen studenten moeten hiervoor naar de kelder van de Aula, waar zij binnen twee minuten hun pasfoto kunnen beoordelen op een beeldscherm. Om lange wachttijden bij het fotograferen te voorkomen, verzoeken wij de studenten om zich te laten fotograferen op de aangegeven tijd. Voor meer informatie: tel. 015-2784249.

De pasfoto is nodig voor de Delftse CampusCard. Deze chipkaart zal aan het begin van het studiejaar worden uitgereikt aan alle studenten en medewerkers van de TU Delft. De CampusCard vervangt de huidige collegekaart en de bibliotheekpas.

Studenten die al een oproep hebben ontvangen, maar op die datum of tijd niet konden komen, kunnen op werkdagen tussen 17.00-19.00 uur bij de Aula terecht. Vergeet niet de oproep mee te nemen.
Diec
Sheets

Bij de Diec liggen nieuwe sets (engelstalige) sheets klaar over de TU Delft. De sheets kunnen worden gebruikt bij bezoeken uit het buitenland en worden meegenomen op buitenlandse reizen.

De sheets bevatten gegevens over onder meer studentenaantallen, samenstelling van het personeelsbestand van de TU Delft, aantallen dissertaties, ARTD thema’s en het onderwijsprogramma, maar ook over de historische achtergrond van de TU Delft en foto’s.

Wij verzoeken degenen die nog gebruik maken van het verouderde pakket sheets deze terug te zenden aan de Diec en, indien nodig, het nieuwe pakket aan te vragen.

Voor vragen en opmerkingen over, of uitleen van de sheets kunt u terecht bij Iris Smid (tst 8499) en Corrie Zeeuw (tst 3948).
Sta*d
Ter inzage

Informatie over de cursus “systemic complexity and eco-sustainable development”, die door de universiteit van Padua wordt georganiseerd in het kader van het Environment and Climate Programma van de Europese Unie. De cursus wordt gehouden van 8 t/m 27 september te Sicilië. Kandidaten krijgen gratis huisvesting aangeboden.
Graduate_studie_in_de_VS

Op 30 juni organiseert de Nacee een oriëntatiebijeenkomst voor:

* studenten die komend studiejaar in de VS aan een graduate studie gaan beginnen

* studenten die op graduate niveau een aantal vakken gaan volgen; aio’s en oio’s die voor een aantal maanden onderzoek gaan doen.

Een viertal panelleden zullen onder andere ingaan op de volgende onderwerpen:

* Noodzakelijke voorbereidingen voor vertrek verzekering, betalingsverkeer in VS etc.

* Wat te regelen bij aankomst op de universiteit, inschrijven voor cursussen, social security nummer.

* Graduate studie: opbouw van studieprogramma’s, wat is de gemiddelde studiebelasting, hoe werkt het Amerikaanse beoordelingssysteem, examens, papers, wat wordt er verwacht van een teaching of research assistant.

Belangstellenden kunnen zich tot 25 juni aanmelden via e-mail (nacee@nacee.nl). Deelnemers moeten fl.15,- betalen door overmaking op postbankrekening 16.73.620 tnv Nacee, Amsterdam met vermelding van oriëntatiebijeenkomst 30 juni en naam en adres. Op de dag zelf aan de zaal betalen kan ook. Indien vooruit betaald wordt dient het geld niet later dan 25 juni op de rekening te staan.

Plaats en tijd: Herengracht 430, Amsterdam, 13.00 uur.
Restart-97

Het Studentenadviesbureau heeft in samenwerking met een groot automatiseringsbedrijf een werk- en scholingsproject opgezet.

Het project bestaat uit een aanstelling op het terrein van de informatietechnologie en (administratieve) automatisering en start met een scholings- en trainingstraject van circa twee maanden. Het gaat dan om (ontwikkel)functies en taken op het gebied van software-ontwikkeling, kwaliteitsbewaking, support, sales en technisch-commerciële ondersteuning.

Het project richt zich op studenten in de doctoraalfase die:

* met hun studie willen stoppen;

* sterk twijfelen aan de voortzetting van hun studie;

* studenten die hun studie binnen twee maanden afronden.

Voor deelname komen in aanmerking doctoraalstudenten uit de volgende studierichtingen: TWI, TN, TB, WbMT, ET.

Verder is het gewenst dat je:

* Werk en scholing wilt combineren;

* Toe bent aan een nieuwe uitdaging;

* Tussen de 21 en 30 jaar bent;

* Een goed analytisch inzicht hebt;

* Enige kennis en/of ervaring hebt met: Windows, C, C++, Visual Basic, SQL, Progress;

* Database hobbyist bent.

De aanmeldingstermijn loopt tot 15 juni. Heb je interesse of belangstelling? Voor nadere informatie of het maken van een afspraak kun je contact opnemen met Ben Bruens of Mark van Graafeiland, tel 015-2788012.

Studentenadviesbureau, Julianalaan 134, 2628 BL Delft, tel. 015-2788012, e-mail: ssc@bu.tudelft.nl, http://www.bu.tudelft.nl/ssc

Mod

In de vergadering van het Overlegorgaan Personeelszaken TU Delft van 12 mei hebben cvb en Centrales afspraken gemaakt over de veranderingen in het proces Modernisering Ondersteunende Diensten. Deze afspraken konden worden gemaakt tegen de achtergrond van het werkplan over de hoofdlijnen van de verdere voortgang van het MOD proces, dat het cvb aan de Centrales heeft voorgelegd.
Wat_zijn_de_veranderingen?

* Het zwaartepunt van de Modernisering Ondersteunende Diensten komt te liggen bij de (te vormen) clusters en zal in mindere mate vanuit de MOD leiding worden geregisseerd. De (te benoemen) integrale decanen krijgen de verantwoordelijkheid voor de vorming van de clusterdiensten.

* Het principe dat alle clusterdiensten tegelijkertijd gevormd zouden moeten worden, is losgelaten.

* De achtergronden van deze veranderingen kunt u nalezen in het voorlichtingskatern van 24 april of op internet, in de rubriek actueel van Modernisering Ondersteunende Diensten onder de TU homepage medewerkers.
Wat_zijn_de_afspraken?
hoofdlijnen

* Het cvb neemt snel een besluit over de clustering van faculteiten en centrale diensten.

* Per cluster worden een integraal manager en een projectleider aangesteld, die is belast met de vorming van het cluster en de clusterdienst (het cvb heeft inmiddels de projectleiders benoemd).

* De projectleider stelt voor 1 december een reorganisatieplan (uitvoeringsplan) op voor de vorming van cluster en clusterdienst. In dat reorganisatieplan worden de lopende reorganisaties in onderdelen van de clusters ingepast.

* De reorganisatieplannen worden door het cvb na overleg met het OP vastgesteld. Het tijdpad kan, afhankelijk van omstandigheden, per cluster variëren.

* Het per cluster op te stellen veranderplan wordt door het cvb na overleg met het OP vastgesteld.

* De looptijd van “de regelingen uittreden” in het kader van de Sociale Begeleidings Regeling TU Delft wordt verlengd tot 1 juli 1999.
zorgvuldigheid

College en Centrales willen de onzekerheid voor de medewerkers tot een minimum beperken en een maximale inspanning leveren om medewerkers nieuwe perspectieven te bieden.

Medewerkers van het (tijdelijke) USC, die niet geplaatst zijn na vaststelling van het personeelsplan van SSC, BSC, UDC of declusterdienst voor deze centra, worden gedetacheerd bij de faculteiten of centrale diensten. Bij de vorming van facultaire clusterdiensten of dienstenclusters is hun positie gelijkwaardig aan die van de medewerkers van faculteit of centrale dienst.

Voor TU personeelsleden kan in het kader van dit moderniseringsproces boventalligheid slechts eenmaal aan de orde zijn.

Als in het kader van dit moderniseringsproces de herplaatsingscoördinator vaststelt dat de kans op plaatsing binnen de TU zeer beperkt is, wordt deze conclusie ter toetsing voorgelegd aan een commissie bestaande uit twee leden aangewezen door het cvb en twee leden voorgedragen door vertegenwoordigers van de Centrales.
fasering

College en Centrales zijn het met elkaar eens dat het moderniseringsproces van het (vroegere) Bureau van de Universiteit snel moet worden afgerond.

Daarnaast moet voor de vorming van de clusters van centrale diensten informatie beschikbaar zijn over de producten die de facultaire clusters zullen afnemen. De facultaire clusters worden dan ook eerder gevormd dan de dienstenclusters. Deze overwegingen leidden tot de volgende fasering:

* Met onmiddellijke ingang zullen de vorming van BSC, SSC, UDC (in miniconfiguratie) en de clusterdienst voor deze centra worden afgerond. Het UDC beschikt in dit stadium slechts over die taken waarvan op voorhand vaststaat dat deze gemeenschappelijk worden uitgevoerd.

* Na formalisering van het clustervoorstel van het cvb door de universiteitsraad en na de aanstelling van de integrale managers (of van degene die deze functie waarneemt) start de vorming van de facultaire clusters en clusterdiensten.

* Het moderniseringsproces wordt afgerond met de vorming van de clusters van de centrale diensten.
Wat_zijn_de_uitgangspunten_van_het_werkplan

Uitgangspunten die het cvb in het werkplan noemt voor het vervolg van het reorganisatieproces zijn de continuïteit in de voor de TU Delft vitale processen en het voorkómen van een te lange periode van onduidelijkheid voor met name de medewerkers van het tijdelijke USC. Het cvb wil voor de medewerkers van het USC zoveel mogelijk eenzelfde uitgangspositie creëren als voor het ondersteunend personeel van de faculteiten en centrale diensten. Het cvb doet dan ook het voorstel de personeelsleden die niet geplaatst zijn in SSC, BSC, UDC of clusterdienst, te detacheren naar de onderscheiden faculteiten en centrale diensten, waar hun positie gedurende het MOD proces gelijkwaardig is aan die van hen die daar nu werken.

Verder vindt het cvb het essentieel dat elk verandertraject een op maat gesneden proces doorloopt. Voor geen van de verandertrajecten zal sprake zijn van een “open einde”. In elk plan is een tijdstraject met een einddatum opgenomen. Daarbij is het streven dat elk veranderplan na uiterlijk 9 maanden wordt opgevolgd door een personeelsplan.

Wat gaat er de komende tijd gebeuren?
SSC,_BSC,_UDC_en_clusterdienst

Met onmiddellijke ingang wordt begonnen met het opstellen van een gezamenlijk reorganisatieplan voor SSC, het BSC, het UDC (in miniconfiguratie) en de clusterdienst die deze centra én de Staf cvb en Vastgoed ondersteunt. Dit plan dient in september te zijn afgerond. In het plan worden tijdpaden aangegeven en de decentralisatie van de niet in deze onderdelen geplaatste medewerkers van het tijdelijke USC. Voor zover de continuïteit van de werkzaamheden het toelaat, wordt een gelijke fasering nagestreefd.

Projectleiders voor centra en dienst zijn achtereenvolgens:

SSC: dr.ir. H.A. Dieterman;

BSC: dr. E. Muller;

UDC: mw.mr. M.M. Langendonk;

Clusterdienst: drs. R.F. Fraikin;

coördinatie van deze projecten: mw.drs. F.M. van Veen.
facultaire clusters

Inmiddels heeft het cvb een definitieve indeling van faculteiten vastgesteld. Daarbij heeft het cvb de faculteiten gevraagd voorstellen te doen voor de samenwerking met het OTB, Dimes en IRI, de namen van de nieuwe faculteiten, de belangrijkste aandachtspunten voor samenwerking, het tijdsbestek waarin de samenwerking tot stand zal komen en de manier waarop de clusterdiensten zullen worden gevormd. Het cvb legt het geheel in augustus voor aan de universiteitsraad.

Het College wil op 1 september met de volgende clusters en projectleiders van start:

BK: mw.drs. J.M. Veltman;

CT, GE, TA: ing. A.J. Monster MBA;

IO, WbMT: drs. G.J. van Helden;

TWI, ET: mw. E.T.M. Vredeveldt MIM;

TN, STM: ir. J.C. Zuidervaart;

L&R: nog niet besproken met betrokkene;

TBestuurskunde, WTM: ir. T. Cartier van Dissel.

Op 1 september gaat ook de nieuwe bestuurlijke organisatie in en beginnen de integrale clusterdecanen met hun taak.

De clusterdecaan is verantwoordelijk voor een tijdige vorming van cluster en clusterdienst. Bij de vorming van de clusterdienst wordt de decaan ondersteund door de projectleider. Het indienen van de verschillende reorganisatieplannen voor de clusterdiensten heeft plaats van 1 september tot 1 december. In deze plannen wordt onder meer het tijdpad aangegeven voor de vorming van de clusterdiensten. Lopende reorganisaties in onderdelen van het cluster zijn in het plan ingepast. De clusterdecaan legt over het plan direct verantwoording af aan het cvb.

De MOD programmaleiding (voorheen projectleiding) geeft randvoorwaarden aan en organiseert ondersteunende activiteiten. De te hanteren normen voor het vormen van de clusterdiensten zijn aangegeven in het ‘Raamwerk Verandervoorstellen Modernisering Ondersteunende Diensten’ (te vinden op internet in documentatieModernisering Ondersteunende Diensten onder TU Homepage medewerkers, dit raamwerk wordt thans geactualiseerd).
clusters_centrale_diensten

Een projectleider is verantwoordelijk voor de vorming van het cluster en bijbehorende ondersteuning. Het streven is uiteindelijk te komen tot 1 clusterdiensten voor in totaal drie clusters van centrale diensten.

De vorming van de clusters van de centrale diensten wordt in de eindfase van het moderniseringsproces afgerond. Ook voor de projectleiders van de dienstenclusters geldt dat zij direct verantwoording afleggen aan het cvb en dat zij door de programmaleiding MOD worden ondersteund. En ook voor de centrale diensten zijn normen en randvoorwaarden aangegeven in het ‘Raamwerk Veranderingsvoorstellen Modernisering Ondersteunende Diensten’.

Met onmiddellijke ingang beginnen de projectleiders van de dienstenclusters met het opstellen van reorganisatieplannen. In deze plannen geven zij aan welke organisatie-onderdelen in de onderscheiden diensten zullen worden samengebracht, op welke wijze in een ondersteunende clusterdienst wordt voorzien en in welk tijdsbestek dit wordt afgerond. De reorganisatieplannen zijn in september klaar.

Projectleiders voor de drie dienstenclusters zijn achtereenvolgens:

Dienst Technische Ondersteuning: ir. F.A.M. Higler;

Dienst Informatie en Communicatie: dr. L.J.M. Waayers;

Facilitaire Dienst: dr. M.W.J. van den Esker.
Informatiepunt MOD

Voor informatie, suggesties of opmerkingen over de “Modernisering van de Ondersteunende Diensten” kunt u contact opnemen met mw. Fransje van Veen, tst 4594, fax 7720 of e-mail F.M.van Veen@BU.TUDelft.nl.
Personalia

prof.dr. F.M. Dekking (50) is per 1 juni aangesteld als hoogleraar Toegepaste Waarschijnlijkheidsrekening bij de faculteit TWI. Sinds 1981 is Dekking in dienst van de TU Delft: tot 1985 als wetenschappelijk medewerker en vervolgens als universitair hoofddocent bij de faculteit TWI.

Het onderzoeksgebied van Dekking omvat dynamische systemen, fractale decompositie en beeldcodering, limietstellingen, functionalen van de Brownse Beweging, wachttijdtheorie, vertakkingsprocessen, percolatietheorie, random fields, ergodentheorie en simulatie van stochastische processen. Het Delftse onderzoek in de kansrekening is internationaal bekend en veelzijdig en richt zich op het leveren van een bijdrage aan de theorievorming en de toepassingen van de waarschijnlijkheidsrekening.

J.Ph. Bronkhorst (49) is met ingang van 1 mei benoemd tot hoofd/waarnemend beheerder van CMC-DAAS.

Hans Bronkhorst kwam in 1966 in dienst van de TU Delft en was werkzaam bij het toenmalige chemicaliënmagazijn van de faculteit Scheikunde. Na functies te hebben uitgeoefend bij verschillende faculteiten werd hij in 1982 Hoofd Algemene Zaken van CMC-DAAS, dat de plaats innam van de lokale chemicaliënmagazijnen.

Als hoofd/waarnemend beheerder van CMC-DAAS volgt Bronkhorst J. van Buuren op, die deze functie om gezondheidsredenen niet meer kan uitoefenen.
Studenten
Pasfoto’s

Ook deze week hebben ruim 1500 studenten een oproep ontvangen om een gedigitaliseerde pasfoto van zichzelf te laten maken voor de Delftse CampusCard. De opgeroepen studenten moeten hiervoor naar de kelder van de Aula, waar zij binnen twee minuten hun pasfoto kunnen beoordelen op een beeldscherm. Om lange wachttijden bij het fotograferen te voorkomen, verzoeken wij de studenten om zich te laten fotograferen op de aangegeven tijd. Voor meer informatie: tel. 015-2784249.

De pasfoto is nodig voor de Delftse CampusCard. Deze chipkaart zal aan het begin van het studiejaar worden uitgereikt aan alle studenten en medewerkers van de TU Delft. De CampusCard vervangt de huidige collegekaart en de bibliotheekpas.

Studenten die al een oproep hebben ontvangen, maar op die datum of tijd niet konden komen, kunnen op werkdagen tussen 17.00-19.00 uur bij de Aula terecht. Vergeet niet de oproep mee te nemen.
Diec
Sheets

Bij de Diec liggen nieuwe sets (engelstalige) sheets klaar over de TU Delft. De sheets kunnen worden gebruikt bij bezoeken uit het buitenland en worden meegenomen op buitenlandse reizen.

De sheets bevatten gegevens over onder meer studentenaantallen, samenstelling van het personeelsbestand van de TU Delft, aantallen dissertaties, ARTD thema’s en het onderwijsprogramma, maar ook over de historische achtergrond van de TU Delft en foto’s.

Wij verzoeken degenen die nog gebruik maken van het verouderde pakket sheets deze terug te zenden aan de Diec en, indien nodig, het nieuwe pakket aan te vragen.

Voor vragen en opmerkingen over, of uitleen van de sheets kunt u terecht bij Iris Smid (tst 8499) en Corrie Zeeuw (tst 3948).
Sta*d
Ter inzage

Informatie over de cursus “systemic complexity and eco-sustainable development”, die door de universiteit van Padua wordt georganiseerd in het kader van het Environment and Climate Programma van de Europese Unie. De cursus wordt gehouden van 8 t/m 27 september te Sicilië. Kandidaten krijgen gratis huisvesting aangeboden.
Graduate_studie_in_de_VS

Op 30 juni organiseert de Nacee een oriëntatiebijeenkomst voor:

* studenten die komend studiejaar in de VS aan een graduate studie gaan beginnen

* studenten die op graduate niveau een aantal vakken gaan volgen; aio’s en oio’s die voor een aantal maanden onderzoek gaan doen.

Een viertal panelleden zullen onder andere ingaan op de volgende onderwerpen:

* Noodzakelijke voorbereidingen voor vertrek verzekering, betalingsverkeer in VS etc.

* Wat te regelen bij aankomst op de universiteit, inschrijven voor cursussen, social security nummer.

* Graduate studie: opbouw van studieprogramma’s, wat is de gemiddelde studiebelasting, hoe werkt het Amerikaanse beoordelingssysteem, examens, papers, wat wordt er verwacht van een teaching of research assistant.

Belangstellenden kunnen zich tot 25 juni aanmelden via e-mail (nacee@nacee.nl). Deelnemers moeten fl.15,- betalen door overmaking op postbankrekening 16.73.620 tnv Nacee, Amsterdam met vermelding van oriëntatiebijeenkomst 30 juni en naam en adres. Op de dag zelf aan de zaal betalen kan ook. Indien vooruit betaald wordt dient het geld niet later dan 25 juni op de rekening te staan.

Plaats en tijd: Herengracht 430, Amsterdam, 13.00 uur.
Restart-97

Het Studentenadviesbureau heeft in samenwerking met een groot automatiseringsbedrijf een werk- en scholingsproject opgezet.

Het project bestaat uit een aanstelling op het terrein van de informatietechnologie en (administratieve) automatisering en start met een scholings- en trainingstraject van circa twee maanden. Het gaat dan om (ontwikkel)functies en taken op het gebied van software-ontwikkeling, kwaliteitsbewaking, support, sales en technisch-commerciële ondersteuning.

Het project richt zich op studenten in de doctoraalfase die:

* met hun studie willen stoppen;

* sterk twijfelen aan de voortzetting van hun studie;

* studenten die hun studie binnen twee maanden afronden.

Voor deelname komen in aanmerking doctoraalstudenten uit de volgende studierichtingen: TWI, TN, TB, WbMT, ET.

Verder is het gewenst dat je:

* Werk en scholing wilt combineren;

* Toe bent aan een nieuwe uitdaging;

* Tussen de 21 en 30 jaar bent;

* Een goed analytisch inzicht hebt;

* Enige kennis en/of ervaring hebt met: Windows, C, C++, Visual Basic, SQL, Progress;

* Database hobbyist bent.

De aanmeldingstermijn loopt tot 15 juni. Heb je interesse of belangstelling? Voor nadere informatie of het maken van een afspraak kun je contact opnemen met Ben Bruens of Mark van Graafeiland, tel 015-2788012.

Studentenadviesbureau, Julianalaan 134, 2628 BL Delft, tel. 015-2788012, e-mail: ssc@bu.tudelft.nl, http://www.bu.tudelft.nl/ssc

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.