Lucht- en Ruimtevaart wordt zo goed als zeker de eerste niet-Amerikaanse opleiding die door vliegtuigfabrikant Boeing wordt erkend als vooropleiding.
Dat zei prof.dr.ir. J.L. van Ingen afgelopen vrijdag in zijn afscheidsrede.
De lijst van ‘Boeing key schools’ wordt binnen enkele maanden uitgebreid met niet-Amerikaanse opleidingen. De faculteit L&R zit daar zo goed als zeker bij. Dit betekent dat een studie aan de Delftse faculteit toegang geeft tot aanstelling bij de Amerikaanse vliegtuigfabrikant. L&R wordt daarmee aantrekkelijk voor buitenlandse studenten, ook uit de Verenigde Staten.
De goedkeuring van de faculteit Lucht- en Ruimtevaart door Boeing is Van Ingen verzekerd door het hoofd van het bureau opleidingen en scholing van Boeing. Hij zei dat de Amerikaanse vliegtuigbouwer bijzonder te spreken was over de koppeling van research, experimenteel onderzoek en ontwerpkennis in het Delftse curriculum.
De scheidende dekaan is niet pessimistisch over de toekomst van zijn faculteit. Hij roemde de internationaliseringsslag die L&R na het wegvallen van Fokker heeft gemaakt. ,,De toekomst van de lucht- en ruimtevaarttechniek ligt in het buitenland”, zo zei hij. Met het oog op het in Delft gepatenteerde vezelmetaallaminaat GLARE zei Van Ingen te verwachten dat L&R in de nabije toekomst ook bij Airbus op een soortgelijke ‘shortlist’ geplaatst wordt.
Lucht- en Ruimtevaart wordt zo goed als zeker de eerste niet-Amerikaanse opleiding die door vliegtuigfabrikant Boeing wordt erkend als vooropleiding. Dat zei prof.dr.ir. J.L. van Ingen afgelopen vrijdag in zijn afscheidsrede.
De lijst van ‘Boeing key schools’ wordt binnen enkele maanden uitgebreid met niet-Amerikaanse opleidingen. De faculteit L&R zit daar zo goed als zeker bij. Dit betekent dat een studie aan de Delftse faculteit toegang geeft tot aanstelling bij de Amerikaanse vliegtuigfabrikant. L&R wordt daarmee aantrekkelijk voor buitenlandse studenten, ook uit de Verenigde Staten.
De goedkeuring van de faculteit Lucht- en Ruimtevaart door Boeing is Van Ingen verzekerd door het hoofd van het bureau opleidingen en scholing van Boeing. Hij zei dat de Amerikaanse vliegtuigbouwer bijzonder te spreken was over de koppeling van research, experimenteel onderzoek en ontwerpkennis in het Delftse curriculum.
De scheidende dekaan is niet pessimistisch over de toekomst van zijn faculteit. Hij roemde de internationaliseringsslag die L&R na het wegvallen van Fokker heeft gemaakt. ,,De toekomst van de lucht- en ruimtevaarttechniek ligt in het buitenland”, zo zei hij. Met het oog op het in Delft gepatenteerde vezelmetaallaminaat GLARE zei Van Ingen te verwachten dat L&R in de nabije toekomst ook bij Airbus op een soortgelijke ‘shortlist’ geplaatst wordt.
Comments are closed.