Naam: Luuk Langenhoff (24, IO)Merk: Kronan Gekocht voor: €300 op MarktplaatsOpvallend: Perfect om een kratje bier te vervoerenAl vijf fietsen versleet Luuk Langenhoff in Delft voordat hij zijn huidige fiets aanschafte.
“Ik werd moe van het telkens vervangen van die oude barrels.” Daarom was het een half jaar geleden tijd voor een degelijke fiets. Het werd een Kronan, de Zweedse legerfiets. “Hij heeft zijn reputatie vooralsnog waargemaakt, ik heb er nog geen problemen mee gehad.” De onverwoestbare fiets is bovendien met zijn bagagerek zeer geschikt om bijvoorbeeld een krat bier te vervoeren. “Het kratje blijft op zijn plaats dankzij een rubberen spanband, die ik heb ‘geleend’ van de supermarkt.” Toch kent deze loodzware fiets ook nadelen. “Er kan niemand achterop. De fiets houdt het wel, maar het trappen wordt dan echt te zwaar”, legt Langenhoff uit. “Mensen geloven dat niet”, voegt hij toe, “maar als ik ze uitdaag om het eens te proberen haken ze allemaal af na honderd meter zwoegen.”
Mariëtte Hamer, fractievoorzitter van de PvdA in de Tweede Kamer, organiseert op 14 april in de Aula een discussiebijeenkomst over de kredietcrisis en duurzaamheid. Bij haar aan tafel schuiven Karen Lagendijk (Nuon), Peter Gortzak (FNV), Alfred Kleinknecht (TU) en Anke van Hal (Universiteit Nyenrode). Het is de derde bijeenkomst in de serie ‘Mariëtte in gesprek met’. De deelnemers bekijken ook het pakket kabinetsmaatregelen dat 25 maart is gepresenteerd op duurzaamheid.
Naam: Luuk Langenhoff (24, IO)
Merk: Kronan
Gekocht voor: €300 op Marktplaats
Opvallend: Perfect om een kratje bier te vervoeren
Al vijf fietsen versleet Luuk Langenhoff in Delft voordat hij zijn huidige fiets aanschafte. “Ik werd moe van het telkens vervangen van die oude barrels.” Daarom was het een half jaar geleden tijd voor een degelijke fiets. Het werd een Kronan, de Zweedse legerfiets. “Hij heeft zijn reputatie vooralsnog waargemaakt, ik heb er nog geen problemen mee gehad.” De onverwoestbare fiets is bovendien met zijn bagagerek zeer geschikt om bijvoorbeeld een krat bier te vervoeren. “Het kratje blijft op zijn plaats dankzij een rubberen spanband, die ik heb ‘geleend’ van de supermarkt.” Toch kent deze loodzware fiets ook nadelen. “Er kan niemand achterop. De fiets houdt het wel, maar het trappen wordt dan echt te zwaar”, legt Langenhoff uit. “Mensen geloven dat niet”, voegt hij toe, “maar als ik ze uitdaag om het eens te proberen haken ze allemaal af na honderd meter zwoegen.”
Comments are closed.