Nieuws

Nieuws 03 juli 2015 17.17

Kamer maakt zich opnieuw sterk voor ‘polder-imam’

De Tweede Kamer wil dat Nederland imamopleidingen blijft aanbieden, eventueel in deeltijd. Anders wordt de afhankelijkheid van buitenlandse imams te groot.
Nieuws 03 juli 2015 12.24

Universiteiten op ramkoers met uitgeverij Elsevier

Het conflict tussen de Nederlandse universiteiten en de wetenschappelijke uitgever Elsevier loopt steeds hoger op. Wetenschappers met een functie bij een van de duizenden Elseviertijdschriften is gevraagd die neer te leggen.

Nieuws 03 juli 2015 12.22

Wat gebeurt er ook alweer met de stufi?

Je duikt in het zwembad, eet een ijsje of je zet thuis de ventilator in zijn hoogste stand. En opeens denk je: krijg ik m’n studiefinanciering na de zomer nog wel?
Nieuws 03 juli 2015 12.19

Bussemaker wil Islamitische Universiteit kunnen verbieden

Minister Bussemaker werkt aan een wetsvoorstel waarmee ze universiteiten of hogescholen kan sluiten die hun “maatschappelijk opdracht” niet vervullen. Ze zal niet aarzelen om dat instrument in te zetten tegen de Islamitische ...

Nieuws 03 juli 2015 12.17

Universiteit Maastricht stopt dierproeven met honden

De Universiteit Maastricht gaan geen dierproeven meer doen met honden. Het faculteitsbestuur vindt het niet veilig om er nog langer mee door te gaan, meldt universiteitskrant Observant.
Nieuws 03 juli 2015 12.14

Flinke celstraf voor fraude in hiv-onderzoek

In de Verenigde Staten is een hiv-onderzoeker tot viereneenhalf jaar cel veroordeeld vanwege wetenschapsfraude. Verder moet de man 7,2 miljoen dollar aan onderzoeksubsidies terugbetalen.

Nieuws 02 juli 2015 12.34

​Sleutelen aan je ziel?

Wil je een vergeetpil? Je brein manipuleren? Je zelfbeeld veranderen? Het kwam gisteravond allemaal aan de orde bij De Volmaakte Mens bijeenkomst tijdens het cultureel culinair evenement Chaos aan de Schie.
Nieuws 01 juli 2015 21.33

Studietoeslag gehandicapten verschilt fors per gemeente

Hoeveel studietoeslag gehandicapte studenten krijgen verschilt sterk per gemeente, meldt NRC Handelsblad vandaag. Ook krijgen ze in veel gevallen minder geld dan in 2014.

  Meer