We zijn begonnen!

​En ja hoor, de Owee 2015 is begonnen. Zo’n 2800 aankomend studenten beleefden afgelopen weekend hun aftrap in Delft onder het motto: Dit is jouw moment.

Voordat het feest zondag kon beginnen moesten de nullen eerst naar de Aula om zich te laten inchecken en hun Owee-polsbandje in ontvangst te nemen. Aan dit polsbandje kan de organisatie gedurende de hele week zien wie wel en wie nog geen alcohol mag krijgen.

Daarna gingen de aankomende studenten naar hun sleep-inn huis om hun spullen te droppen en zich klaar te maken voor het Canal Dinner langs de grachten in de binnenstad.

Studentenverenigingen presenteerden zich net als vorig jaar op kleurrijke wijze in boten die door de grachten voeren van de Oude Delft, Voorstraat, Wijnhaven en Hippolytusbuurt.

Vandaag gingen de eerste ontbijtjes er om kwart voor negen al weer in, om vervolgens nog even te kunnen inzingen voor de centrale opening door rector Karel Luyben, wethouder Ferrie Förster en het Owee-bestuur.

Het weer zit de nieuwe studenten niet mee: de informatiemarkt – dit keer op de Leeghwaterstraat – waarop bedrijven, studenten- en sportverenigingen zich laten zien, vindt momenteel plaats in de regen.